FANDOM

Zła Ziemia

MyLullaby4
Nazwa: Zła Ziemia
Występowanie: Król Lew 2
Fight for the Throne
Lwia Straż: Powrót
Lwia Straż (serial)
Mieszkańcy: Stado Ziry
Hieny
Sępy
Szakale
Status: Negatywny
"Kiedy będziesz panował, nie będziemy dłużej zmuszeni do życia na tej suchej, jałowej, obrzydliwej, żałosnej, opanowanej przez termity Złej Ziemi!"
Zira do Kovu w usuniętej scenie

Zła Ziemia (ang. The Outlands) -  jałowe pustkowie zamieszkane przez lwy wygnane z Lwiej Ziemi. Większość jej mieszkańców stanowią lwice pod przywództwem Ziry, wygnane przez Simbę. Do Złej Ziemi należą także tereny zamieszkane przez hieny, potomków klanu z Króla Lwa.

Cechy 

Zła Ziemia jest bardzo nieprzyjaznym i suchym miejscem. Przyroda tam jest mocno zniszczona, z nielicznymi suchymi drzewami i roślinami, niedoborem wody i minimalną ilością zwierząt. Część granicy Złej Ziemi z Lwią Ziemią tworzy rzeka, gdzie Kovu spotkał Kiarę. Rzeka nie należy jednak do czystych oraz bezpiecznych, ponieważ zamieszkują ją krokodyle. Najbardziej zauważalną cechą Złej Ziemi jest wielki kopiec termitów znajdujący się w jej centrum.

Klimat

Na Złej Ziemi panuje susza, brak pożywienia i mała ilość wody. Ziemia jest również popękana i wysuszona. Spod popękanej powierzchni ziemi można znaleźć wysuszone konary, którymi bawiła się Vitani. Zira będąc na wygnaniu wychowywała na Złej Ziemi Kovu, Vitani i Nukę.

Fauna

Fauna Złej Ziemi jest bardzo uboga. Drapieżników jest tam o wiele więcej niż roślinożerców, toteż nieustannie panuje tam głód i walka o każdy kawałek mięsa. Mieszkają tam następujące gatunki:

Wygnańcy

Pozostałe zwierzęta

  • Nietoperze
  • Góralek drzewny
  • Alaktaga
  • Myszy
  • Krokodyl nilowy (rzeka graniczna)
  • Kameleon afrykański
  • Termity
  • Mrówki

Ciekawostki

  • Lokacja podobna do Złej Ziemi pojawia się w książce "Przyjaciel na całe życie" jednak lokacja z książki nosi nazwę Shadowland (Cienista Kraina, Kraina Cieni) gdzie zostały wygnane hieny.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki