FANDOM

Vitani

Vitani background
Imię: Vitani
Znaczenie: Wojna (suahili)

Kaczki (suahili)
pościel (suahili)

Płeć: Samica
Gatunek: Lew afrykański
Rodzina: Zira - matka
Skaza - ojciec lub ojczym
Nuka - brat
Kovu - brat
Występowanie: Król Lew 2
Lwia Straż (serial)
Angielski Dubbing: Młoda:
Lacey Habert
Crysta Macalush (śpiew)
Dorosła:
Jennifer Lien
Polski Dubbing: Młoda:
Małgorzata Lipka
Dorosła:
Anna Apostolakis
 Vitani - Lwica należąca do Stada Wyrzutków. Występuje w filmie Król Lew II: Czas Simby. Jest córką Ziry oraz siostrą Nuki i Kovu

Wygląd

W dzieciństwie

Król Lew 2

Vitani w dzieciństwie była bardzo mała i chuda, co wynikało prawdopodobnie ze złych warunków życia na Złej Ziemi. Gdy widzimy ją o zachodzie słońca, jej sierść wydaje się być bardzo jasna i prawie pomarańczowa, a jej oczy mają barwę fioletową. W innym oświetleniu oczy małej Vitani są intensywnie niebieskie, a jej sierść ma dużo bardziej stonowany odcień. Jako lwiątko Vitani posiadała nieproporcjonalnie dużą grzywkę i różowy, złoziemski nos.

Lwia Straż

W serialu Vitani wygląda podobnie jak w filmie, jest lwiątkiem o długiej, potarganej sierści o pomarańczowym odcieniu. Kolor jej podbrzusza jest trochę podobny jak u Kovu. Ma fiołkowe oczy i różowy nos. Końcówka jej ogona jest brązowa.

Dorosła

Gdy Vitani dorosła jej sierść ściemniała, ale nadal była jasna jak na wyrzutka. Na jej uszach pojawiły się ciemniejsze obwódki, a na pysku unikalne piegi. Futro w wielu miejscach nadal było długie i potargane, a na głowie została jej niewielka grzywka. Postura dorosłej Vitani zaczęła przypominać Zirę, lwica była bardzo szczupła, a jednocześnie silna.
Vitani w odcinku ,,Lions of the Outlands''

Vitani w odcinku "Lions of the Outlands"

Osobowość

Początkowo Vitani była posłuszna swojej matce, dlatego odznaczała się wiernością oraz zwinnością. Bardzo lubiła Kovu, ponieważ często się z nim bawiła oraz próbowała odgonić swojego starszego brata, gdyż często dokuczał wybrańcowi. Była również rozważną i inteligentną lwicą. W odróżnieniu od Nuki, uważała, że Kovu jest ich jedyną i ostatnią szansą na lepsze życie dla wyrzutków.

Niemalże męska w swoim zachowaniu, Vitani jest "chłopczycą" wśród lwic. Nic nie jest w stanie przyćmić jej bystrej, sarkastycznej natury. Jest zdeterminowana, wojownicza, odważna i szybka w swych osądach. Czerpała przyjemność z pościgu za Simbą i walki, ekscytowało ją to. Przez długi czas wydawało się, że nie obchodzą ją przyczyny agresji jej stada, tak jakby wojna była dla niej zwykłą grą czy rozrywką. Jej duża pewność siebie jest pokazana, gdy podczas walki rzuca się na Nalę, o wiele większą i lepiej zbudowaną lwicę niż ona sama.

Podczas ostatecznej bitwy jednak Vitani jako pierwsza postanowiła odejść od swojej matki i przeszkodzić jej. Szybciej od innych lwic zrozumiała swoje błędy, które uczyniła służąc wiernie swojej przywódczyni.

Historia

Vitani w dzieciństwie dużo czasu spędzała ze swoimi braćmi. Często sprzeczała się z Nuką i troszczyła się Kovu, uważając go za ostatnią nadzieję dla swojego stada.

Dorastając, służyła swojej matce i pomagała w jej planie. Razem z Nuką wywołała pożar na Lwiej Ziemi, a potem szpiegowała Kovu i i dowiedziała się, że zdradził jej stado, nie wykorzystując szansy na zamordowanie Simby. Gdy Wyrzutkom udało się zwabić Simbę w zasadzkę, próbowała go zaatakować, gdy wspinał się po belkach drzew. W jej zamiarach uprzedził ją Nuka, który zaraz po tym ginie przygnieciony drewnianą belką. Wtedy lwica po raz pierwszy ukazuje swoje uczucia wobec starszego brata, pogrążając się w żałobie.

Następnie, w finałowej walce pomiędzy Wyrzutkami, a Stadem Lwiej Ziemi Vitani próbuje pokonać Nalę. Pod koniec bitwy, gdy Kiara wyjaśniła, że Wyrzutki i lwy ze Lwiej Ziemi są tacy sami, Vitani jako pierwsza ze swojego stada zrozumiała bezsens ich wojny i postanowiła przyłączyć się do Simby.

Koncepcje

Vitani Concept
Vitani niewiele zmieniła się między konceptami a finalną wersją. Początkowo miała mieć na imię Shetani. Niektóre źródła mówią, że miała być zaręczona z Kovu, a co za tym idzie nie być córką Ziry.

Ciekawostki

  • Vitani początkowo miała nazywać się "Shetani", co w języku suahili oznacza "diabeł". Disney uznał to za niestosowne i jej imię zostało szybko zmienione na "Vitani". "Vita" w suahili oznacza wojnę, a "ni" to "być", więc "Vitani" można tłumaczyć jako "jestem wojną". Co ciekawe, słowo "Vitani" w suahili znaczy również "kaczki" (w liczbie mnogiej, podczas gdy "kitani" to liczba pojedyncza) oraz "pościel".  
  • Mimo, że należała do stada złych lwów, potrafiła troszczyć się o swojego brata.
  • Na Cmentarzysku Słoni dorosła Vitani ma brązowe oczy, które potem zmieniają kolor na niebieski. Prawdopodobnie to efekt oświetlenia.
  • Pojawiła się w odcinku serialu Lwia Straż razem ze swoimi braćmi, Kovu i Nuką.

Galeria