FANDOM

Tojo

Tojo
Imię: Tojo
Znaczenie: Ciąć (suahilI)
Płeć: Samiec
Gatunek: Lew
Występowanie: Mama dla piskląt
Tojo wraz z Malką i Tamą należą do ukochanej przez fanów trójki komiksowych lwiątek. Pojawił się w komiksie "Mama Dla Piskląt". Na fanartach zazwyczaj przedstawiany jest z grupą otaczających go ptaków."

Źródło: [1]

Wygląd

Tojo z wyglądu bardzo przypomina Simbę. Różni się tym, że jego sierść jest znacznie ciemniejsza oraz ma bardzo jasne, niebieskie oczy. Posiada także jasne obwódki oczu i znacznie większą grzywkę. Jego podbrzuszna sierść kończy się pod jego brodą. 

Osobowość

Z powodu skręconej łapy, Tojo zasłynął ze swojego nietypowego chodu. Jest nieco pesymistycznym lwiątkiem, ma skłonność do narzekania na swój los. Okazuje się, że w przeciwieństwie do Simby ma wielki talent do opiekowania się młodymi zwierzętami.

Historia

Informacje podstawowe

Tojo żyje za panowania Mufasy. Jest w podobnym wieku co Simba.

"Mama dla piskląt"

Tojo jest jednym z lwiątek, które słuchają opowieści Mufasy o Wielkim Duchu. Lewek nie rozumie, dlaczego Wielki Duch pozwala mu ciągle pakować się w jakieś kłopoty - ma bowiem skręconą łapę i nie może bawić się z innymi. Simba przypomina, że nie wolno buntować się przeciwko woli Ducha.

Później Simba zostaje opiekunem osieroconych piskląt, lecz nie idzie mu to za dobrze. Przychodzi do Toja, a ten w celu nauczenia ich latania konstruuje sobie fałszywe skrzydła zrobione z liści. Tojo polubił ptaki i stał się ich "matką", w ten sposób znajdując sposób na dokuczającą mu nudę.

Ciekawostki

  • Tojo jest jedynym lwiątkiem płci męskiej, które posiada niebieski kolor oczu
  • Tojo i Kion są jedynymi lewkami, których podbrzuszna sierść kończy się pod brodą.

Cytaty

  • On nie za dobrze mną prowadzi. Ciągle się krzywdzę! — Tojo o Wielkim Duchu.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki