FANDOM

Timon
Timon.jpg
Znaczenie: Respekt (suahili)
Gatunek: Surykatka
Płeć: Samiec
Występowanie: Król Lew
Król Lew 2
Król Lew 3
Timon i Pumba (serial)
Lwia Straż: Powrót
Lwia Straż (serial)TLK6NA:
Follow The Leader
A Snake In The Grass
Relacje rodzinne: Mama Timona - matka
Max - wujek

Bunga - przybrany bratanek

Angielski dubbing: Nathan Lane
Polski dubbing: Krzysztof Tyniec (KL1, KL2, T&P (seria 1, 2 i 3), LS:P)
Wojciech Paszkowski (KL3, T&P - seria 4, 5)

Timon to rozgadana surykatka, jest przyjacielem Pumby i Simby. Żyją razem w myśl motta "Hakuna Matata" nie martwiąc się o nic. Jest typowym luzakiem, zdarza mu się wykorzystywać innych dla własnego dobra.

Źródło: [1]

Wygląd

Osobowość

Jest raczej mało poważny, a dla dobra swojego i Pumby chce celowo skłócić przyjaciela z ukochaną. Jednak następuje w nim poprawa i ostatecznie okazuje się sprytnym oraz wiernym przyjacielem, który zawsze znajdzie się w potrzebie, jednak dalej woli żarty od poważnego zachowania.

Historia

Król Lew:

Pierwszy raz widzimy go razem z Pumbą gdy ratują życie Simby przed sępami postanawiają go przygarnąć. Razem pokazują mu zasady "Hakuna Matata" i wychowują. Wszystko zmienia się gdy dorosłego już lwa odnajduje przyjaciółka z dzieciństwa Nala. Timon był do niej negatywnie nastawiony pojąc się zakochania przyjaciela.

Gdy Simba postanawia odzyskać zabrany przez Skazę tron surykatka wraz z Pumbą i Nalą doganiają go by mu pomóc. Wraz z guźcem odciągają hieny tańcem hula co pozwala lwom na dostanie się do lwiej skały. Później wpada zagoniony do groty przez hieny chowa się w klatce z kości gdzie więziony jest Zazu na szczęście z pomocą przybywa Pumba. Ostatni raz go widzimy jak Simba wstępuje na odzyskany tron ukłonił się przyjacielowi i z radością patrzył jak wchodzi na czubek Lwiej Skały.

Komiksy:

Występuje w niektórych komiksach razem z Pumbą i Simbą.

TLK6NA:

Odgrywa rolę drugoplanową razem z guźcem.

Król Lew 2:

Razem z Pumbą jest obecny przy prezentacji córki Simby i Nali Kiary z początku myśli iż jest to syn gdy Rafiki mówi mu że to córka ten mdleje. Gdy następczyni tronu idzie się bawić Król zleca swoim przyjaciołom śledzenie jej niestety kiara ich zobaczyła i wystraszyła przez co spadła do oczka wodnego a za nią poleciał Pumba. Wystraszony Timon zaczął ćwiczyć mowę przepraszającą do Simby potem wrzeszczy na guźca by ten pozwolił lwiątku wyjść z pod wody. Odbywają rozmowę z Kiarą przy czym znajduje robaki dochodzi między nim a Pumbą do kłótni które są lepsze co pozwala Kiarze uciec.

Podczas konfrontacji Simby z Zirą Timon krzyczy by się wynosiła z ich ziemi gdy żona Skazy warknęła wystraszył się. Po dłuższym czasie gdy Kiara dorosła i przyszedł czas na jej pierwsze polowanie Simba złamał obietnicę i kazał swoim przyjaciołom znów ją śledzić. I tym razem nie udaje się im zostać nie zauważonym próbował wytłumaczyć córce króla iż on się o nią troszczy jednak ta go nie słucha i ucieka. Na jego kolejne pojawienie czekamy gdy Kovu chcąc pokazać Kiarze jak się dobrze poluje o mało nie wpada na wystraszonego Timona. Prosi on ich o pomoc w przepędzeniu ptaków które zabierają jemu i Pumbie jedzenie wynika z tego zabawa która kończy się ucieczką przed zdenerwowanymi nosorożcami. Gdy udaje im się schować stwierdza że Kovu jest w porządku. Kolejna scena z jego udziałem jest gdy pomagają rannemu Simbie wrócić na Lwią Skałę. Potem informują go o ucieczce Kiary by dowiedzieć się o stadzie Ziry zmierzające na wojnę z nimi razem z Simbą idą na pole bitwy. Znowu zostają z Pumbą zagonieni w pułapkę jednak Timon swoim sprytem ratuje im życie. Potem widzimy go dopiero na koniec gdy wraz z guźcem płaczą ze szczęścia ponieważ Kiara i Kovu się pobrali.

Król Lew 3:

Jest głównym bohaterem przedstawia historię z pierwszej części w jego i Pumby perspektywie. Jest on młodą surykatką nielubianą w stadzie oparcie ma tylko w matce. Ma on tendencje do niszczenia tuneli swoich pobratymców. Gdy wujek Max daje mu rolę strażnika ten zaczyna śpiewać i nie zauważa bandy hien zakradających się do jego domu co skończyło się zagrożeniem życia Maxa po tym wydarzeniu odchodzi szukać lepszego życia. Spotyka Rafikiego który daje mu radę ma "patrzeć po za to co widać" uważa że chodzi mu o Lwią Skałę i idzie w jej kierunku. Po drodze spotyka Pumbę z którym się zaprzyjaźnia gdy dochodzą do skały czeka na nich zła wiadomość jest ona zamieszkana. Jednak nie poddaje się i znów stosuje się do rady pawiana. Znajdują oazę gdzie nocują z nadzieją że to będzie ich nowy dom. Rano budzi go hałas zdenerwowany stwierdza że "wprowadzili się do dzielnicy teatralno-cyrkowej" i postanawia to skończyć uderzając jednego słonia w nogę co powoduje upadek kilku zwierząt na biedną surykatkę co ciekawe okazuję się że to ich perspektywa śpiewania piosenki przez Simbę ,,Strasznie Już Być Tym Królem Chcę" potwierdzają to słowa lwa wypowiadane w tle podczas tej sceny z pierwszej części. Timon i Pumba postanawiają szukać dalej dochodzą na Cmentarzysko Słoni tutaj straszy ich Mufasa który biegnie ratować Simbę przed hienami a za nim leci Zazu który musiał polecieć do niego i go ostrzec co wyjaśnia nam skąd Mufasa w Królu Lwie wiedział o zagrożeniu syna. Dochodzą do groty Pumba chce powiedzieć przyjacielowi o pewnym miejscu ten go nie chce słuchać stwierdza że to będzie lepszy dom gdy nagle widzą maszerujące hieny ( nawiązanie do sceny z Króla Lwa podczas piosenki Przyjdzie Czas) Co ciekawe Timon stwierdza iż "to raczej nie są tancerki z jeziora łabędziego" po czym uciekają. Kolejne miejsce to wąwóz gdzie jednak niemal od razu są świadkami biegiem stada antylop przez wąwóz ( w tym samym czasie ma miejsce ratunek Simby przed nimi przez ojca Mufasę a chwilę potem jego śmierć) Wskakują na końcu do rzeki i spadają z wodospadu. Gdy lądują na ziemi Timon chcę się poddać jednak ich oczom okazuję się Dżungla tutaj jest kres ich wędrówki wreszcie znaleźli swój dom. Pumba jednego dnia prosi Timona o szarżę na sępy ten się zgadza okazuję się że właśnie uratowali Simbę przygarniają go i wychowują. Okazuje się to nie łatwe młody lew ciągle budzi Timona w nocy gdyż chce mu się lub ma pragnienie. Dzienne zabawy lwiaka powodują wypadki jak upadek pumby na niego lub zlecenie z wodospadu. Gdy Simba po raz kolejny budzi go w nocy ten nie wytrzymuje i zaczyna wrzeszczeć na młodzieńca gdy ten mu mówi że miał zły sen uspokaja się i budzi guźca który proponuję by Simba spał z nimi. Czas mija i Simba zostaje nastolatkiem surykatka sprzecza się nim o to kto jest lepszy w "Hakunie Matacie" dochodzi między nimi do zawodów jedzenia ślimaków które wygrywa Simba. Potem widzimy scenę spotkania go z Nalą. Przyjaciele postanawiają skłócić lwy by ich przyjaciel się nie zakochał jednak każdy ich plan doprowadza surykatkę o nowe siniaki. Ostatecznie cieszy się gdy lwy się kłócą Gdy dowiadują się że Simba wyruszył odzyskać tron kłóci się z Pumbą twierdząc że Simba ich opuścił i nie powinni mu pomagać gdy guziec odchodzi Timon gryzie się z samotnością i ostatecznie wyrusza na pomoc przyjaciołom. Gdy odciągają hieny nagle z pod ziemi wychodzi jego Mama i wujek Max postanawiają pomóc synowi Mufasy pozbywając się z walki hien przygotowują pułapkę czyli tunel. Gdy hieny skaczą na przyjaciół ziemia sie zapada i hieny wylatują. Widzimy jak Simba zrzuca stryja z czubka Lwiej Skały potem wraz z Pumbą i rodziną patrzą jak Simba przejmuję władze. Na koniec wprowadza swoje rodzinne stado do dżungli gdzie hieny im nie grożą.

Timon i Pumba (serial):

Razem z najlepszym przyjacielem ma wiele przygód.

Lwia Straż: Powrót:

Pozwalają swojemu podopiecznemu Bundze dołączyć do nowo utworzonej Lwiej Gwardii Kiona.

Lwia Straż (serial):

W poszukiwaniu Utamu:

Bunga opowiada Lwiej Straży jak poznał Timona i Pumbę i dlaczego go przygarnęli. Na początku surykatka nie była zachwycona pomysłem guźca o przygarnięciu małego wtedy Bungi nie chcąc bawić się znowu w rodzica pamiętając o trudnościach w wychowaniu Simby jednak gdy ten przynosi mu ulubione robaki Utamu ostatecznie adoptuję go z Pumbą. Ostatnie pojawienie zalicza gdy razem z przyjacielem świętują pod wodospadem "Hakuna Matata" gdzie co roku z Bungą świętują jednak ich podopieczny nie dał rady zdobyć Utamu i przeprasza ich Timon pociesza go mówiąc że nie świętują dla Utamu a dlatego że dzięki nim poznali go cała "rodzinka" się przytula okazuje się że gałąź z Utamu spadła akurat na nich więc mimo wszystko mogą świętować z ulubionymi przysmakami.

Ciekawostki

Cytaty

  • Mówię ci Pumba, coś tu śmierdzi. - Timon do Pumby
  • Kurczę, to lew! - timon do Pumby
  • Starość mnie dopadnie na tej kłodzie. - Podczas wychowywania Simby

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki