Wikia

The Lion King Wiki

Taka / Skaza

Dyskusja0
126stron na
tej wiki

Przekierowano z Skaza / Taka

Skaza / Taka
Skaza 2.jpeg
Znaczenie: potrzeba (suahili)
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Występowanie: Król Lew
Król Lew 2
Król Lew 3
Relacje rodzinne: Ahadi - ojciec
Uru - matka
Mufasa - brat
Simba - bratanek
Angielski dubbing: Jeremy Irons (KL1)
Jim Cummings (KL1 śpiew + KL2)
Polski dubbing: Marek Barbasiewicz

Taka/Skaza - lew afrykański. Główny negatywny bohater Króla Lwa.

WyglądEdytuj

Skaza jest ciemnym lwem o pomarańczowobrązowym futrze i czarnej grzywie. Jego palce są białe i zawsze wystają z nich pazury.

Skaza ma zielone oczy, a lewe zdobi blizna.

OsobowośćEdytuj

Skaza to brat Mufasy, stryjek Simby i zarazem czarny charakter Króla Lwa. Miał nadzieję, że po śmierci Mufasy zostanie królem, ale narodziny Simby przekreśliły całkowicie jego szanse na to. Stał się jeszcze bardziej zazdrosny i nienawistny. By zaspokoić swoją żądzę władzy sięgnął po ostateczne rozwiązanie - zabicie króla wraz z jego potomkiem.

HistoriaEdytuj

TLK6NAEdytuj

Taka jest to imię Skazy z czasów gdy nie miał jeszcze blizny na oku. W "Opowieści o Dwóch Braciach" Taka jest zły na Ahadiego że to Mufasa będzie przyszłym królem. Ahadi łamię obietnicę daną mu i Mufasie. Tylko Mufasa reguje na to z wyrozumiałością - Skaza staje się wściekły z tego powodu i ucieka z LZ. Następnie spotyka hieny, które przeciągają go na swoją stronę. Ostatecznie w wyniku sprowokowanej przez niego potyczki, mającą być zasadzką na Mufasę, ranę na oku zadaje mu swoim rogiem olbrzymi bawół, od tej chwili każe nazywać siebie "Skazą"." Zabiły go hieny gdy nazwał ich wrogami żeby ratować życie przed Simbą.
Według serii książek The Lion King: Six New Adventures prawdziwe imię Skazy to Taka. W powieści A Tale of Two Brothers Taka jest zły, że Mufasa został wybrany na następce tronu. Wkurza się jeszcze bardziej, gdy Ahadi łamie obietnice polowanie z nim, gdyż postanowił zając się rozwiązywaniem problemu suszy w Lwiej Ziemi. Udaje się więc porozmawiać z Shenzi, Banzai i Edem. Hieny mówią mu, że gdyby Mufasa zawiódł czymś Ahadiego, wtedy wypadłby lepiej przed ojcem i zostałby następcą tronu. Taka przekonuje Mufasę, by poszedł nad wodopój, gdzie znajdował się bawół Boma, który odmawiał wszystkim dostępu do wody. Lwia Ziemia w tym czasie była pogrążona w suszy i każde źródło wody było bardzo ważne. Gdy Mufasa zaczął rozmawiać z Bomą, Taka zagroził rykiem bawołowi, że ma za rozkazem Króla Lwa opuścić wodopój. Boma wkurzył się wtedy na Takę, a Mufasa w tym czasie uciekł po pomoc. Stado bawołów okrążyło lwa tak, że nie mógł się wydostać. Wkrótce z pomocą zjawia się Mufasa, a wraz z nim Ahadi z wieloma zwierzętami. Stado bawołów uspokaja się i kończą atak. Boma jednak zdąża zrobić Tace trwałą blizne nad okiem. Taka postanawia, że od tej pory będzie nazywać się Skaza.

CiekawostkiEdytuj

  • W książce Skazie bliznę zrobił bawół. W filmie nie poznajemy sprawcy, wiele fanów twierdzi, że zrobił mu ją jego ojciec Ahadi.

CytatyEdytuj

  • Nie, my go wykończymy i Simbę też - do hien.

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki