Wikia

The Lion King Wiki

Taka / Skaza

Dyskusja0
151stron na
tej wiki

Przekierowano z Skaza / Taka

Skaza / Taka
Skaza 2.jpeg
Znaczenie: potrzeba (suahili)
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Występowanie: Król Lew
Król Lew 2
Król Lew 3
TLK6NA:
A Tale of Two Brothers
Relacje rodzinne: Ahadi - ojciec
Uru - matka
Mufasa - brat
Simba - bratanek
Angielski dubbing: Jeremy Irons (KL1)
Jim Cummings (KL1 śpiew + KL2)
Polski dubbing: Marek Barbasiewicz

Taka/Skaza - lew afrykański. Główny negatywny bohater Króla Lwa.

WyglądEdytuj

Skaza jest ciemnym lwem o pomarańczowobrązowym futrze i czarnej grzywie. Jego palce są białe i zawsze wystają z nich pazury.

Skaza ma zielone oczy, a lewe zdobi blizna.

OsobowośćEdytuj

Skaza to brat Mufasy, stryjek Simby i zarazem czarny charakter Króla Lwa. Miał nadzieję, że po śmierci Mufasy zostanie królem, ale narodziny Simby przekreśliły całkowicie jego szanse na to. Stał się jeszcze bardziej zazdrosny i nienawistny. By zaspokoić swoją żądzę władzy sięgnął po ostateczne rozwiązanie - zabicie króla wraz z jego potomkiem.

HistoriaEdytuj

A Tale of Two BrothersEdytuj

Taka jest zły, że Mufasa został wybrany na następce tronu. Wkurza się jeszcze bardziej, gdy Ahadi łamie obietnice polowanie z nim, gdyż postanowił zając się rozwiązywaniem problemu suszy w Lwiej Ziemi. Udaje się więc porozmawiać z Shenzi, Banzai i Edem. Hieny mówią mu, że gdyby Mufasa zawiódł czymś Ahadiego, wtedy wypadłby lepiej przed ojcem i zostałby następcą tronu. Taka przekonuje Mufasę, by poszedł nad wodopój, gdzie znajdował się bawół Boma, który odmawiał wszystkim dostępu do wody. Lwia Ziemia w tym czasie była pogrążona w suszy i każde źródło wody było bardzo ważne. Gdy Mufasa zaczął rozmawiać z Bomą, Taka zagroził rykiem bawołowi, że ma za rozkazem Króla Lwa opuścić wodopój. Boma wkurzył się wtedy na Takę, a Mufasa w tym czasie uciekł po pomoc. Stado bawołów okrążyło lwa tak, że nie mógł się wydostać. Wkrótce z pomocą zjawia się Mufasa, a wraz z nim Ahadi z wieloma zwierzętami. Stado bawołów uspokaja się i kończą atak. Boma jednak zdąża zrobić Tace trwałą blizne nad okiem. Taka postanawia, że od tej pory będzie nazywać się Skaza.

Król LewEdytuj

Po narodzinach siostrzeńca sporządza plan zabicia brata i jego syna. Wkrótce zabił Mufasę zrzucając go ze skalnej półki, a następnie wysłał hieny by zabiły jego syna, ale Simba zdołał uciec. Skaza panował w fałszywym przekonaniu, że siostrzeniec nie żyje. Niedługo jego rządy dobiegły końca gdyż Simba powrócił, aby odzyskać królestwo. Skaza został zabity przez swoich własnych sprzymierzeńców - hieny.

Król Lew 2Edytuj

Skaza występuje tylko w koszmarze Simby. W rozmowie jest tylko wspominany jako lew, który nosił w sobie nienawiść i nie mógł się jej pozbyć.

CiekawostkiEdytuj

Jest mężem Ziry

CytatyEdytuj

  • Nie, my go wykończymy i Simbę też - do hien.

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki