FANDOM

Shenzi

Shenzi.png
Imię: Shenzi
Znaczenie: Barbarzyńska (suahili)
Płeć: Samica
Gatunek: Hiena cętkowana
Występowanie: Król Lew
Król Lew 3
Timon i Pumba (serial)
TLK6NA:
A Tale of Two Brothers
Angielski Dubbing: Whoopi Goldberg
Polski Dubbing: Miriam Aleksandrowicz
Shenzi jest jedną z wielu hien służących Skazie. Wraz z Edem i Banzaiem pomogła Skazie w wykonaniu jego planu by mógł objąć tron. Nieoficjalna dowódczyni i "mózg" bandy hien.

Źródło: [1]

Wygląd

Shenzi ma budowę ciała typową dla hien z Królu Lwie, jest wysoka i długonoga, lecz także silna i krępa. W odróżnieniu od innych hien jej wygląd jest dużo bardziej kobiecy.

W zależności od oświetlenia, sierść Shenzi jest szara lub brązowa. Jej brzuch jest jaśniejszy, a łapy, ogon oraz grzywa są czarne. Ma czarne oczy o żółtych białkach.

Osobowość

Shenzi jest harda, lecz nie aż tak porywcza jak większość hien. Jest inteligentna, asertywna i bardzo rzadko traci nad sobą panowanie. Dzięki temu jest de facto liderką tria i najwyraźniej przywódczynią całego klanu. Jej władza nad hienami jest tak duża, że nie potrzebuje używać przemocy fizycznej w stosunku do nich - one konsekwentnie wypełniają jej rozkazy bez konieczności walki. Jest bezwzględna, lecz ma także (nieco złośliwe) poczucie humoru, co widać, gdy drażni Banzaia nazywając go "pokłutym zadem". To złośliwe poczucie humoru dzieli z Banzaiem i Edem. Jednakże śmiech czasem ją rozprasza, gdyż zajęta żartowaniem, nie zauważyła uciekających lwiątek.

Przez większą część filmu Shenzi jest bardzo lojalna wobec Skazy i wypełnia jego polecenia. Ona upomina Banzaia, gdy ten chce zaatakować gnu przed otrzymaniem sygnału od Skazy. Jednak w miarę upływu czasu, Shenzi zaczyna wątpić w Skazę, skarży się mu na brak żywności i wody. Ostatecznie całkowicie traci zaufanie do Skazy, gdy ten próbuje obwinić ją i inne hieny za śmierć Mufasy. W kulminacyjnym momencie filmu bierze odwet za zdradę, razem z resztą hien atakując lwa.

Historia

A Tale of two Brothers

Shenzi, Banzai i Ed chcą zaatakować Rafikiego, który właśnie przybył na Lwią Ziemię. Król Ahadi przychodzi na pomoc we właściwym momencie i rozkuje młodym hienom odejść, a one posłusznie uciekają.

Następnego dnia trio spotyka się pod drzewem i rozmawia o rządach Ahadiego. Shenzi mówi, że jest już nimi zmęczona, bo król zawsze psuje ich zabawy. Stwierdza także, że Ahadi nie będzie żył wiecznie, a jeśli coś by się przydarzyło Mufasie, hieny będą mogły robić, co zechcą.

Potem Shenzi i jej przyjaciele podkradają się do Taki, próbując go przestraszyć, lecz młody lew reaguje ze znudzeniem, a następnie ostrzega ich, że Ahadi jest na nich wściekły za straszenie zwierząt i że ich szuka.

Rozmowa schodzi na temat Taki i jego ojca. Gdy Shenzi sugeruje, że Ahadi znowu go porzucił, Taka wpada we wściekłość. Później Shenzi sugeruje mu, żeby zrobił coś, aby Mufasa wypadł na tym źle, żeby Ahadi mógł zdać sobie sprawę, że Taka powinien być następnym królem. Młody lew przyjmuje ten pomysł i zaczyna obmyślać plan.

Król Lew

Król Lew 2

Shenzi ani inne hieny nie pojawiają się w filmie. Jedynie Nuka na Cmentarzysku Słoni wspomina, że "tu jest jeszcze straszniej, odkąd odeszły stąd hieny".

Król Lew 3

Timon i Pumba (serial)

Musical The Lion King

Ciekawostki

  • Według Timona jej pełne imię to Shenzi Maria Drapieżnika Gryzetta Szakalina Hiena.
  • Shenzi jest jedyną nazwaną samicą hieny w filmie. Możliwe, że w jej klanie są jeszcze inne samice, choć to ona jest oczywiście przywódczynią.
  • Podczas produkcji filmu, Shenzi miała być samcem, któremu głos miał podkładać Tommy Chong.

Cytaty

  • Shenzi: (do Banzaia i Eda) Przez takich jak wy dyndamy na końcu łańcucha pokarmowego!
    Banzai: Nie cierpię dyndania!
    Shenzi: Taa... Gdyby nie lwy, to mielibyśmy tutaj rajskie życie.
    Banzai: Nie cierpię lwów!
    Shenzi: Brudne!
    Banzai: Kudłate!
    Shenzi: Cuchnące!
    Banzai: I to tego....
    Razem: Tchóórze!
  • Shenzi: Widzę go, jest tam!
    Banzai: To go łap!
    Shenzi: W życiu, ani mi się śni! Nie chcę wyglądać tak jak ty, pokłuty zadzie.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki