FANDOM

"Gdybyś był trochę podobny do Mufasy"
—Sarabi do Skazy

Sarabi

Sarabi
Imię: Sarabi
Znaczenie: Miraż (suahili)
Płeć: Samica
Gatunek: Lew afrykański
Rodzina: Mufasa - partner
Simba - syn
Nala - synowa
Kiara - wnuczka
Kion - wnuk
Kopa - wnuk
Fluffy - wnuk/wnuczka
Występowanie: Król Lew
Angielski Dubbing: Madge Sinclair
Polski Dubbing: Maria Reif
Sarabi — królowa Lwiej Ziemi oraz matka Simby. Była wierną partnerką Mufasy i przyjaciółką Sarafiny. Jej głównymi cechami charakteru była wyrozumiałość i stanowczość. Występuje w pierwszej części Króla Lwa.

Wygląd

Sarabi jest największą z lwic. Jest wysoka i dobrze zbudowana, co podkreśla jej status na Lwiej Skale. Ma silne ramiona i ciało stworzone do polowania, i jest w stanie dobrze walczyć z hienami nawet po uderzeniu przez Skazę. Jej głowa jest szersza niż u innych lwic, a podbródek jest duży, lecz rysy jej twarzy są łagodne.

Lwica ma beżową sierść. Jest ona nieco jaśniejsza na pysku, brzuchu oraz wokół oczu. Ma ciemne obwódki uszu i dość ciemny nos. Jej oczy są pomarańczowe.

Sarabi przekazała swojemu synowi pewne cechy wyglądu, takie jak jaśniejsze łapy, ciemne obwódki uszu (Simba miał je jako lwiątko) i kolor oczu. Podczas produkcji filmu Simba został narysowany na wielu szkicach koncepcyjnych z ciemniejszym futrem, dzięki czemu wyglądał bardziej jak jego matka. Jednak później zmieniono to tak, aby Simba bardziej przypominał Mufasę. Sarabi jest bardzo podobna do swojej wnuczki, Kiary.

Osobowość

Sarabi jest lwicą pełną troski, miłości, ale również dumy i rozsądku. Nawet podczas tyranicznych rządów Skazy potrafi publicznie zbuntować się jego władzy i wciąż odgrywa ważną rolę. Mimo że Sarabi jest lwicą, która może wydawać się bardzo arogancką postacią, w rzeczywistości jej serce jest czułe. Zwłaszcza ukazuje to jej smutek po śmierci Mufasy. W czasie gdy Skaza objął tron, Sarabi zmieniła swoje nastawienie. Staje się zimna i oschła prezentując przed władcą swoją ważną rolę. Dowodem jej postawy jest moment, kiedy idzie pośród hien wezwana przez Skazę. Sarabi nie boi się drapieżników i sprawia wrażenie dumnej, niewzruszonej lwicy. Podczas gdy Skaza przesłuchuje lwicę, Sarabi prezentuje swój uszczypliwy charakter i porównuje władcę do Mufasy.

Ostatecznie Sarabi staje się waleczną lwicą, która po usłyszeniu słów prawdy jako pierwsza atakuje tyrana i broni Simby. Nienawidzi niesprawiedliwości i nieodpowiedzialności, a tymi cechami karmił się Skaza. Pomaga zrzucić tyrana z tronu i pod koniec bajki Król Lew, akceptuje nowego władcę - Simbę.

Biografia

Przed akcją Króla Lwa

Sarabi urodziła się przed wydarzeniami z pierwszego filmu i miała przynajmniej jedną siostrę oraz przynajmniej dwóch siostrzeńców, z którego jeden ma na imię Mtoto.

W młodym wieku Sarabi została zaręczona z Mufasą i para często spacerowała po Lwiej Ziemi. Ku irytacji Mufasy, Zazu często latał w ich pobliżu, gadając non-stop, mając nadzieję, że pomoże królowi w jego codziennych sprawach. Pewnego dnia Sarabi została uwięziona w wąwozie, a Zazu pośpieszył, by sprowadzić Mufasę, który spuścił długą kłodę do Sarabi, by pomóc jej wyjść. Po bezpiecznym wyjściu Sarabi podziękowała Mufasie i Zazu za ocalenie jej życia.

Król Lew

Sarabi widzimy po raz pierwszy na ceremonii naznaczenia dziedzica tronu. Gdy Rafiki podnosi lwiątko, rodzice oglądają ceremonię z dumą. Później, gdy Simba nieco podrósł, Sarabi pomaga mu obudzić Mufasę. Wkrótce lwiątko dowiaduje się od stryja o Cmentarzysku Słoni, Sarabi wierząc, że syn chce iść nad wodopój, pozwala mu wyruszyć w podróż pod warunkiem, że Zazu będzie go pilnował.

W późniejszym czasie następuje śmierć Mufasy. Sarabi jest bardzo przygnębiona i smutna, zwłaszcza, gdy Skaza obejmuje tron. Kilka lat później Sarabi zostaje wezwana przez tyrana na przesłuchanie. Królowa nieustraszenie wędruje przez tłum hien, które dokuczliwie szczekają i próbują podgryzać łapy Sarabi. Po krótkiej kłótni z władcą, wiedząc, że jej słowa nie poskutkowały, sprowokowała Skazę. Z tego powodu władca uderzył królową w pysk z taką siłą, że lwica wylądowała na dużej odległości. Simba, widząc sytuację, skoczył z półek skalnych i podbiegł do lwicy. Początkowo Sarabi myli syna ze swoim zmarłym partnerem, jednak wkrótce rozpoznaje Simbę. Gdy zaginiony władca powraca, hieny zaczynają się niepokoić wraz z tyranem. Gdy Sarabi dowiaduje się, że Skaza zabił Mufasę jako pierwsza rzuca się na niego z Nalą, broniąc syna. W końcu rządy tyrana zostają obalone, a Sarabi dumnie patrzy, jak jej syn zostaje królem.

Król Lew 3

Sarabi jest widoczna tylko w jednej scenie podczas prezentacji Simby. Stoi wtedy na Lwiej Skale obok Mufasy.

Musical The Lion King

Rola Sarabi w musicalu Król Lew jest praktycznie taka sama, jak w jego filmowej wersji. Oprócz tego, Sarabi bierze udział w muzycznej scenie pt. "The Lioness Hunt".

Rysunki koncepcyjne

Simba i Sarabi concepts art

Starszy concept art Sarabi i Simby

Sarabi concept art

Nowszy Concept art

Pierwotnie Sarabi miała być żółto-pomarańczowa jak jej siostra Naanda. Sierść na pysku była jaśniejsza niż reszta futra. W późniejszych koncepcjach miała być szara z różowym nosem i uszami. Jej szyja była trochę dłuższa, a jej futro na piersi było białe.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie w drugiej części lwica nie wystąpiła, ponieważ zmarła aktorka podkładająca jej głos.
  • Sarabi ma nieznaną z imienia siostrę (pojawia się w komiksie Niezwykły Chór) i przynajmniej dwóch siostrzeńców, z których jeden ma na imię Mtoto.
  • Początkowo Sarabi miała mieć trzy siostry: Naandę, Dwalę i Diku. Naanda miała być matką Nali, więc Sarabi w planach była jej ciocią.
  • Na stronie Disneya było napisane, że Sarabi została wygnana z wyrzutkami, co jest mało prawdopodobne, jako iż jest ona matką Simby i była przeciwna rządom Skazy.[1]
    Sarabi z pręgą Ziry

    Sarabi z pręgą na grzbiecie w książeczce

  • Początkowo Sarabi i inne lwice ze stada miały mieć na głowie pręgę, podobną do tej, którą posiada Zira. Na ilustracjach w jednej z książeczek Sarabi nadal ją ma.
  • We wczesnej wersji scenariusza "Króla Lwa" Sarabi miała śpiewać Simbie kołysankę The Lion in the Moon, by go uspokoić po starciu z hienami.

Źródła

  1. http://web.archive.org/web/20040205005846/http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/lionking112/helpful_hints/jungle_king.html

Galeria

Król Lew

Grafika koncepcyjna

Inne