FANDOM

"Gdybyś był trochę podobny do Mufasy"
—Sarabi do Skazy

Sarabi

Tlk base 62 by sixnewadventures-d59vqhd
Imię: Sarabi
Znaczenie: Miraż (suahili)
Płeć: Samica
Rodzina: Mufasa - mąż
Simba - syn
Nala - synowa
Kiara - wnuczka
Kion - wnuk
Kopa - wnuk
Występowanie: Król Lew
Angielski Dubbing: Madge Sinclair
Polski Dubbing: Maria Reif

Sarabi - Królowa Lwiej Ziemi oraz matka Simby. Była wierną partnerką Mufasy i przyjaciółką Sarafiny. Jej głównymi cechami charakteru była wyrozumiałość i stanowczość. Występuje w Król Lew.

Wygląd

Sarabi ma beżową sierść. Jest ona nieco jaśniejsza na pysku, brzuchu oraz wokół oczu. Ma ciemne obwódki uszu i gołąbkowy nos. Sarabi jest również największą z lwic. Jest wysoką i dobrze zbudowaną lwicą, podkreślającą jej status na Lwiej Skale.

Osobowość

Sarabi jest lwicą pełną troski, miłości ale również dumy i rozsądku. Nawet podczas tyranicznych rządów Skazy potrafi publicznie zbuntować się jego władzy i wciąż odgrywa ważną rolę .Mimo, że Sarabi jest lwicą, która może wydawać się bardzo arogancką postacią w rzeczywistości jej serce jest czułe. Zwłaszcza ukazuje to jej smutek po śmierci Mufasy. W czasie gdy Skaza objął tron, Sarabi zmieniła swoje nastawienie. Staje się zimna i oschła prezentując przed władcą swoją ważną rolę. Dowodem jej postawy jest moment kiedy idzie pośród hien wezwana przez Skazę. Sarabi nie boi się drapieżników i sprawia wrażenie dumnej, niewzruszonej lwicy. Podczas gdy Skaza przesłuchuje lwicę, Sarabi prezentuje swój uszczypliwy charakter i porównuje władcę do Mufasy.

Ostatecznie Sarabi staje się waleczną lwicą, która po usłyszeniu słów prawdy jako pierwsza atakuje tyrana i broni Simby. Nienawidzi niesprawiedliwości i nieodpowiedzialności a tymi cechami karmił się Skaza. Pomaga zrzucić tyrana z tronu i pod koniec bajki Król Lew, akceptuje nowego władcę - Simbę.

Biografia

Król Lew

Sarabi widzimy po raz pierwszy na ceremonii naznaczenia lwiątka. Gdy pawian podnosi lwiątko, rodzice oglądają ceremonie z dumą. Następnie gdy Simba stał się lwiątkiem, Sarabi pomaga obudzić Mufasę. Wkrótce lwiątko dowiaduje się od stryja o Cmentarzysku Słoni, Sarabi wierząc, że syn chce iść nad wodopój pozwala mu wyruszyć w podróż pod warunkiem, że Zazu będzie go pilnował.

W późniejszym czasie następuje śmierć Mufasy. Sarabi jest bardzo przygnębiona i smutna, zwłaszcza, że Skaza obejmuje tron. Kilka lat później Sarabi zostaje wezwana przez tyrana na przesłuchanie. Królowa nieustraszenie wędruje przez hieny, które dokuczliwie szczekają i próbują podgryzać łapy Sarabi. Po krótkiej kłótni z władcą, wiedząc, że jej słowa nie poskutkowały sprowokowała Skazę. W ten sposób władca uderzył królową w pysk z taką siłą, że lwica wylądowała na dużej odległości. Simba widząc sytuacje skoczył z półek skalnych i podbiegł do lwicy. Początkowo Sarabi myli syna ze swoim zmarłym partnerem jednak wkrótce rozpoznaje Simbę. Gdy zaginiony władca powraca, hieny zaczynają się niepokoić wraz z tyranem. Gdy Sarabi dowiaduje się, że Skaza zabił Mufasę jako pierwsza rzuca się na niego z Nalą, broniąc syna. W końcu rządy tyrana zostają obalone, a Sarabi dumnie patrzy jak jej syn zostaje królem.

Musical The Lion King

Rola Sarabi w musicalu Król Lew jest praktycznie taka sama, jak w jego filmowej wersji. Oprócz tego, Sarabi bierze udział w muzycznej scenie pt. ,,The Lioness Hunt".

Concept-Art

Sarabi concept art

Nowszy Concept art

Simba i Sarabi concepts art

Starszy concept art Sarabi i Simby

Pierwotnie Sarabi miała być zółto-pomarańczowa jak jej siostra Naanda. Sierść na sierści była jaśniejsa niż reszta futra.W późniejszych koncepcjach miała być szara z różowym nosem i uszami.Jej szyja była trochę dłuższa, a jej futro na piersi było białe.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie w drugiej części lwica nie wystąpiła, ponieważ zmarła aktorka podkładająca jej głos.
  • Sarabi z pręgą Ziry

    Sarabi z pręgą Ziry w książeczce

    Sarabi ma nieznaną z imienia siostrę (pojawia się w komiksie Niezwykły Chór) i przynajmniej dwóch siostrzeńców, z których jeden ma na imię Mtoto.
  • Na stronie Disneya pisało, że Sarabi została wygnana z wyrzutkami, co jest mało prawdopodobne jako iż jest ona matką Simby i była przeciwna rządom Skazy
  • Początkowo Sarabi i inne lwice ze stada miały mieć na głowie pręgę, podobną do tej, którą posiada Zira. Na ilustracjach w jednej z książeczek Sarabi nadal ją ma.
  • We wczesnej wersji scenariusza "Króla Lwa" Sarabi miała śpiewać Simbie kołysankę The Lion in the Moon, by go uspokoić po starciu z hienami.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki