FANDOM

Ja powinienem być wybrańcem. Jestem najstarszy, najsilniejszy, najmądrzejszy

—Nuka

Nuka

Nuka Smile.png
Imię: Nuka
Znaczenie: Smród (suahili)
Płeć: Samiec
Rodzina: Zira - matka
Skaza/Taka - ojciec
Vitani - siostra
Kovu - brat
Występowanie: Król Lew 2
Lwia Straż
Angielski Dubbing: Andy Dick
Polski Dubbing: Robert Rozmus
 Nuka - Syn Ziry mieszkający na Złej Ziemi. Prawdopodobniej jego ojcem jest Skaza.  Był również starszym bratem Vitani. Nuka traktował swojego przyszywanego brata Kovu bardzo pogardliwie, dlatego,że zazdrościł mu uwagi Ziry. Bardzo chciał zaimponować matce i nakłonić ją do zmiany zdania względem Kovu.

Wygląd

Słabo umięśniony i szczupły, Nuka wygląda podobnie jak inni Złoziemcy, lecz jest w gorszym stanie niż większość z nich. Stojąc obok swojej dorosłej siostry, nie jest o wiele wyższy od niej, mimo że jest o wiele starszy. Z powodu małej ilości pożywienia i czystej wody cierpi wygląda na niedożywionego. Nie dba o swój wygląd, a jego sierść nękana jest przez termity i różnego rodzaju insekty. Pomimo braku siły fizycznej, Nuka jest wytrzymały i zwinny - potrafi chwilowo powstrzymać Simbę oraz utrzymać się na czele pościgu razem z Zirą i Vitani.

Futro Nuki jest szarobrązowe, lecz przy wieczornym oświetleniu wydaje się być rudobrązowe. Jego pysk, brzuch oraz łapy są jaśniejsze, a obwódki oczu są bardzo ciemne. W przeciwieństwie do reszty lwów, jego grzywa była nikła, nawet w dorosłości. Posiada czarne kępki włosów wewnątrz uszu i na łokciach. Ma charakterystyczną bródkę i połamane wąsy. Jego oczy są czerwone, a nos czarny, typowo złoziemski.

Osobowość

Nuka był bardzo samolubny i arogancki.Zazdrościł Kovu i uważał, że nie powinien być wybrańcem. Przez pierwszą część filmu użalał się nad sobą i miał wielki żal do Skazy ,że nie wybrał go na wybrańca. Nuka został ukazany w filmie jako postać niedoceniona i niechlujna.Młody lew czyje potrzebę bycia silnym liderem,dlatego często dokuczał Kovu mając z tego sadysfakcję.Mimo jego arogancji Nuka jest przywiązany do swojej rodziny.Później okazuje się być impulsywny i nerwowy.Potrafi rzucić się w wir niebezpieczeństwa,aby zaimponować swojej matce.Ostatecznie zdobywa uznanie Ziry,ponieważ poświęcił życie dla idei matki.

Historia

Druga część filmu animowanego Król Lew 2 sugeruje,że Nuka narodził się przed pierwszym wygnaniem Ziry,za panowania Skazy.Pomimo,że lew był najstarszy został on odsunięty na bok,ze względu na Kovu,który został wybrańcem.Wkrótce po narodzinach swojego przyszywanego brata,Nuka został wygnany przez Simbę,wraz z matką i zbuntowanym stadem na Złą Ziemię.  Jakiś czas później mieszkając już na Złej Ziemi,Nuka pomrukuje gniewnie i narzeka na Kovu.Lubi również użalać się nad sobą i pokazuje, jak bardzo zazdrości przyszywanemu bratu. Przez cały czas próbuje udowodnić, że to on powinien być wybrańcem. Co jakiś czas sarkastycznie drwi i dokucza Kovu . Przez całe życie służy matce w jej planie, mając nadzieje, że jej zaimponuje. To właśnie dla Ziry rzuca się w pościg za Simbą i ginie przygnieciony przez bele drzewa.Wcześniej podpala Lwią Ziemię i bawi się ogniem z Vitani.

Ciekawostki

  • Nuka jest jedynym wyrzutkiem, który nie chce zabić Simby z zemsty. Czyni to tylko po to, by zaimponować matce.
  • W momencie śmierci, Nuka jest zadowolony gdy Zira podtrzymuje mu podbródek łapą.
  • Pojawi się w odcinku Lwiej Straży, podobnie jak Vitani i Kovu

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki