FANDOM

Ja powinienem być wybrańcem. Jestem najstarszy, najsilniejszy, najmądrzejszy... Aaach! Ach te mrówy!

—Nuka

Nuka

Nuka Smile
Imię: Nuka
Znaczenie: Smród (suahili)
Płeć: Samiec
Gatunek: Lew afrykański
Rodzina: Zira - matka
Skaza - ojciec (prawdopodobnie)
Vitani - siostra
Kovu - brat
Występowanie: Król Lew 2
Lwia Straż (serial)
Angielski Dubbing: Andy Dick
Polski Dubbing: Robert Rozmus (KL2)
Modest Ruciński (LS)
 Nuka - Syn Ziry mieszkający na Złej Ziemi. Prawdopodobnie jego ojcem jest Skaza. Jest również starszym bratem Vitani. Nuka traktował swojego brata Kovu bardzo pogardliwie, dlatego, że zazdrościł mu uwagi Ziry. Bardzo chciał zaimponować matce i nakłonić ją do zmiany zdania względem Kovu.

Wygląd

Słabo umięśniony i szczupły, Nuka wygląda podobnie jak inni Złoziemcy, lecz jest w gorszym stanie niż większość z nich. Stojąc obok swojej dorosłej siostry, nie jest o wiele wyższy od niej, mimo że jest o wiele starszy. Z powodu małej ilości pożywienia i czystej wody wygląda na niedożywionego. Nie dba o swój wygląd, a jego sierść nękana jest przez termity i różnego rodzaju insekty. Pomimo braku siły fizycznej, Nuka jest wytrzymały i zwinny - potrafi chwilowo powstrzymać Simbę oraz utrzymać się na czele pościgu razem z Zirą i Vitani.

Futro Nuki jest szarobrązowe, lecz przy wieczornym oświetleniu wydaje się być rudobrązowe. Jego pysk, brzuch oraz łapy są jaśniejsze, a obwódki oczu są bardzo ciemne. W przeciwieństwie do reszty lwów, jego grzywa była nikła, nawet w dorosłości. Posiada czarne kępki włosów wewnątrz uszu i na łokciach. Ma charakterystyczną bródkę i połamane wąsy. Jego oczy są czerwone, a nos czarny, typowo złoziemski.

Osobowość

Nuka jest tchórzliwy, impulsywny i nerwowy. Ma jednak zawyżoną samoocenę, gdyż twierdzi, że jest najsilniejszy i najmądrzejszy. Biorąc jednak pod uwagę to, że Nuka jest niedoceniany i zaniedbywany przez swoje stado, jego egotyczne zachowanie jest prawdopodobnie tylko przykrywką, która ma ukryć jego niepewność i brak poczucia własnej wartości. Ponieważ Zira i Skaza zawsze faworyzowali Kovu, który w przyszłości miał zostać królem, Nuka okazuje silną zawiść wobec swojego młodszego brata i często mu dokucza. Pragnie także zaimponować swojej matce, aby zwrócić na siebie jej uwagę, co ostatecznie doprowadza do jego śmierci. To czyni go postacią tragiczną, ponieważ motywuje go pragnienie miłości i pochwały matki, których nie otrzymywał.

Możliwe, że u Nuki występują w pewnym stopniu zaburzenia emocjonalne i psychiczne, w tym piromania, o czym świadczy fakt, że przed przystąpieniem do spalenia dużej części Lwiej Ziemi w ramach planu Ziry, radośnie bawi się ogniem i pozwala, by płomienie musnęły mu twarz. Nuka bywa sarkastyczny, zwłaszcza gdy nazywa Kovu "Wybrańcem", lub wręcz wredny, gdy odcina gałąź, którą Vitani ciągnie i śmieje się złośliwie, gdy ona upada do tyłu. 

Chociaż Nuka nie jest najmądrzejszym lwem, nauczył się, że życie jest ciężkie, szczególnie na Złej Ziemi, i oczekuje, że Kovu zajmie się sobą, nawet jako lwiątko. Wie dobrze, że Ziry lepiej nie denerwować, zwłaszcza po tym, jak pozwolił swojemu małemu bratu oddalić się i niemal zranił Jasiri wbrew rozkazom Ziry. Od tej pory akceptuje wszystko, co ona mu każe, czy mu się to podoba, czy nie.

Ostatecznie Nuka zdobywa się na odwagę, by samemu rzucić się za Simbą, ale ta ryzykowna akcja kosztuje go życie. Nuka przeprasza Zirę i uświadamia ją, jak bardzo starał się ją zadowolić. Nie wiedział, że jego matka tak naprawdę go kochała, ale nigdy mu tego nie okazywała, a ona sama zdała sobie z tego sprawę zbyt późno.

Historia

Lions-of-the-outlands (336)

Wygnanie stada Ziry

Dzieciństwo

Nuka narodził się przed wygnaniem Ziry, za panowania Skazy. Pomimo, że lew był najstarszy został on odsunięty na bok, ze względu na Kovu, który został wybrany przez Skazę na swojego następcę - przyszłego króla Lwiej Ziemi. Wkrótce po narodzinach swojego młodszego brata, Nuka został wygnany przez Simbę, wraz z matką i zbuntowanym stadem na Złą Ziemię

Król Lew 2

Jakiś czas później mieszkając już na Złej Ziemi, Nuka pomrukuje gniewnie i narzeka na Kovu. Lubi również użalać się nad sobą i pokazuje, jak bardzo zazdrości przyszywanemu bratu. Przez cały czas próbuje udowodnić, że to on powinien być wybrańcem. Co jakiś czas sarkastycznie drwi i dokucza Kovu. Przez całe życie służy matce w jej planie, mając nadzieje, że jej zaimponuje. Z jej rozkazu on i Vitani podpalają Lwią Ziemię, bawiąc się przy tym się ogniem. Właśnie dla Ziry Nuka rzuca się w pościg za Simbą i ginie przygnieciony przez bele drzewa.

Ciekawostki

  • Flip Kobler, scenarzysta Króla Lwa II, oświadczył że Nuka w filmie jest biologicznym synem Skazy.[1] Mimo to, reżyser Darrell Rooney stwierdził, że ostatecznie Zira i Skaza nie byli partnerami, co sprawiałoby, że Nuka nie byłby synem Skazy.[2]
  • Ponieważ Król Lew II jest inspirowany dramatem Romeo i Julia, Nuka najprawdopodobniej jest oparty na postaci Tybalta, ponieważ jest rywalem Kovu tak samo, jak Tybalt jest rywalem Romea, a śmierć tych postaci zwiększa napięcie w obu historiach.
  • Wydaje się, że Nuka ma pogardliwe podejście do Skazy, bo gdy Zira wychwala, że Skaza był wielkim lwem, Nuka prycha. Zira warczy na niego i dopiero wtedy się on uspokaja.
  • Nuka jest jedynym wyrzutkiem, który nie chce zabić Simby z zemsty. Jego motywacją jest tylko to, by zaimponować matce.
  • W momencie śmierci, Nuka jest zadowolony, gdy Zira podtrzymuje mu podbródek łapą.
  • Pojawił się w odcinku Lwiej Straży, podobnie jak Vitani i Kovu.

Źródła

  1. Flip Kobler
  2. Wwww

Galeria

Król Lew 2

Lwia Straż

Grafika koncepcyjna

Inne