FANDOM

Mzingo

Mzingo.png
Imię: Mzingo
Znaczenie: Nieprzyjemny zapach

Okrąg (suahili)

Płeć: Samiec
Gatunek: Sęp plamisty
Występowanie: Lwia Straż: Powrót
Lwia Straż (serial)
Angielski Dubbing: Johnny Rees
Mzingo - sęp, który pojawił się w filmie Lwia Straż: Powrót i występuje w serialu.

Wygląd

Mzingo jest dużym sępem, sięga prawie do ramion Janjy. Jego upierzenie jest szaroniebieskie, a wokół szyi posiada kołnierz z białych piór. Ma czerwono-żółty dziób i żółte nogi.

Osobowość

Mzingo jest sprytny i pozbawiony zasad moralnych. Podobnie jak hieny, chce jeść ile chce, bez względu na Krąg Życia i nie obchodzą go inne zwierzęta. Jest oschły i sarkastyczny, a wypowiada się z elokwencją.

Historia

Lwia Straż: Powrót

Mzingo donosi Janjy o powstaniu nowej Lwiej Straży. Podczas ataku na Lwią Ziemię, zostaje pokonany przez Ono.

Lwia Straż

Chcę wreszcie być królową

Mzingo szpieguje Simbę i Nalę, dzięki czemu dowiaduje się, że Kiara została sama na Lwiej Ziemi jako tymczasowa królowa. Niedługo potem sęp obserwuje sprzeczkę pomiędzy Kionem a Kiarą i decyduje powiedzieć o tym Janjy.

Po dotarciu do Janjy, Mzingo wyjaśnia, że Kion i Kiara walczą ze sobą pod nieobecność Simby. Janja postanowił skorzystać z tej sytuacji i wysyła Mzingo, by przekazał Kiarze specjalną wiadomość.

Gdy Kiara patrzy na swoje królestwo ze szczytu Lwiej Skały, Mzingo ląduje obok niej i przedstawia młodej królowej pokojową propozycję. Choć z pewnymi podejrzeniami, Kiara słucha jak sęp mówi jej, że Janja chce się z nią spotkać na neutralnym terytorium między Lwią a Złą Ziemią. Lwiczka obiecuje rozważyć tą propozycję, a Mzingo odlatuje.

Ciekawostki

  • Może być postrzegany jako złoziemski odpowiednik Zazu, ponieważ:
    • Oba ptaki donoszą wieści przywódcom (Mzingo służy Janjy, a Zazu Simbie)
    • Oboje w oryginalnej wersji mówią z brytyjskim akcentem

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki