FANDOM

"Bycie królem to coś więcej niż robienie tego, co się chce"
—Mufasa

Mufasa

Mufasa-psd32486.png
Imię: Mufasa
Znaczenie: Król (manazoto)
Płeć: Samiec
Rodzina: Ahadi - ojciec
Uru - matka
Skaza / Taka - brat
Sarabi - żona
Simba - syn
Kiara - wnuczka
Kion - wnuk
Występowanie: Król Lew
Król Lew 2 (duch)
Król Lew 3
The Lion Guard: Return of the Roar
The Lion Guard (duch)
TLK6NA:</b>
A Tale of Two Brothers
Angielski Dubbing: James Earl Jones
Polski Dubbing: Wiktor Zborowski

Mufasa - Król Lwiej Ziemi występujący w Król Lew i Król Lew 3. Jest starszym bratem Skazy oraz partnerem Sarabi, z którą miał syna Simbę. W filmie ukazano go jako dumnego, mądrego oraz majestatycznego lwa.

Wygląd

Mufasa jest bardzo wysokim i masywnym lwem. Gdy stoi koło swojego młodszego brata można dostrzec, że jest wyższy. Ma potężne ramiona z umięśnionymi łapami. Siła fizyczna Mufasy jest ukazana w całym filmie. Najpierw atakuje hieny w obronie syna, a następnie rzuca się pod pędzące stado gnu. Jego futro jest koloru złota, a jego łapy, pysk i podbrzusze są w kolorze jasnobrązowym. Mufasa ma bujną czerwoną grzywę, która rozciąga się do jego klatki piersiowej. Jego oczy są czerwonawo-brązowe.

Osobowość

Już jako młody lew Mufasa odznaczał się cechami przywódcy w porównaniu do swojego młodszego i nieodpowiedzialnego brata. Król Lew jest na tyle dojrzały, że stawia wartości królestwa wyżej niż swoje. Mufasa jest odważnym lwem. Ceni sobie swoich bliskich i rzuca się na ratunek swojemu synowi, aby go ocalić. Wzbudza szacunek nawet u hien, boją się również jego imienia. Siła fizyczna Mufasy jest nie tylko symbolem władzy, ale i wytrzymałości, gdyż potrafił pokonać sam trzy hieny. Pomimo swojej siły i poważnej postawy, Mufasa jest również zabawny i przyjacielski. Posiada szacunek nawet dla zwierząt, które nie są lwami. Mufasa jest również mądry i pouczający. Przygotowuje syna do jego przyszłej roli króla. Ostatecznie jest gotów poświęcić własne życie w obronie rodziny.

Historia

A Tale of Two Brothers

Król Lew

Jest królem Lwiej Ziemi, pierwsze jego pojawienie to prezentacja jego syna i następcy tronu Simby. Gdy ten podrasta Mufasa uczy go rządzenia oraz podstaw Kręgu Życia. Zabrania synowi chodzenia na Cmentarzysko Słoni ten jednak się go nie słucha namówiony przez knującego jego brata Skazę. Mufasa ratuje Simbę i Nalę przed hienami, po czym odbywa poważną rozmowę z następcą tronu o odwadze, jednak szybko zmienia się to w zabawę, a wtedy Mufasa przekazuję mu wiedzę od ojca mówiąc, że gwiazdy to wszyscy zmarli Królowie którzy w razie potrzeby pomogą mu. Skaza obmyśla nowy plan dzięki któremu pozbędzie się brata i bratanka oraz zostanie Królem - zwabia nieświadomego Simbę do wąwozu kłamiąc iż jego ojciec zaraz przyjdzie bo ma niespodziankę, a w rzeczywistości idzie kazać hienom przestraszyć antylopy by wbiegły do wąwozu. Gdy to mu się udaje biegnie do brata by go ostrzec i Mufasa biegnie na ratunek synowi którego ratuje przed stratowaniem położył go na półce skalnej sam nie dał rady się tam wspiąć i próbował na wyższej gdzie stał Skaza prosił go o pomoc w wspinaczce ten jednak chwyta go za łapy i zruca pod kopyta antylop co powoduje jego śmierć. Potem pojawia się już jako duch by przekonać syna do powrotu do domu i odzyskaniu należnego mu tronu. Ostatni raz widzimy go jako światło nad dzieckiem Simby.

Komiksy

Występuje w kilku komiksach odgrywa w nich drugo- i trzecioplanowe role.

Król Lew 2:

Jego rola jest symboliczna. Ukazuje się na prezentacji jako duch patrząc na swoją wnuczkę Kiarę. Potem już dopiero pod koniec filmu gdy mówi do syna iż słusznie postąpił oraz cytuje jego słowa "oni my to jedno".

Król Lew 3

Występuje w kilku urywkach a mianowicie prezentacja Simby, bieg na ratunek jemu przed hienami oraz gdy ukazuje się synowi z namową do walki o tron.

Lwia Straż: Powrót

Ukazuje się Kionowi przekonując go iż nadaje się na nowego lidera straży.

Lwia Straż (serial)

Dalej ukazuje się Kion'owi udzielając mu rad i motywując go.

Ciekawostki

Mufasa i Kion.jpg

Mufasa jako duch i Kion

  • W King of Kalahari pojawia się postać o imieniu Król Brond. On najprawdopodobniej był wczesną wersją Mufasy.
  • Mufasa był wyjątkowo ,,dużym" lwem.
  • Początkowo Mufasa miał śpiewać piosenkę zatytułowaną ,,Królem Być", ale nie pasowała ona do głosu James'a Earl Jones, więc ją wycięto.
  • Pojawił się w Lwia Straż: Powrót, a głos pod niego podkładał James Earl Jones, tak jak w poprzednich częściach.
  • Występuje w serialu Lwia Straż, lecz w angielskiej wersji ma wtedy inny dubbing.
  • Co ciekawe James Earl Jones dubbingował nie tylko Mufasę ale również Dartha Vadera w ,,Gwiezdnych Wojnach".

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki