FANDOM

Mohatu

Mohatu
Mohatu
Imię: Mohatu
Znaczenie: nieznane
Płeć: Samiec
Gatunek: Lew afrykański
Rodzina: Ahadi lub Uru - dziecko
Mufasa - wnuk
Skaza - wnuk
Simba - prawnuk
Kopa - praprawnuk
Kiara - praprawnuczka
Kion - praprawnuk
Występowanie: The Lion King: The Brightest Star
Angielski Dubbing: Avery Brooks
Mohatu - pradziadek Simby, jest najstarszym znanym królem Lwiej Ziemi. Pojawia się on w książeczce "Najjaśniejsza Gwiazda" ("The Brightest Star"). Był mądrym władcą, dzięki swoim decyzjom zaprowadził porządek wśród zwierząt zapobiegając głodowi. Głosu użyczył mu Avery Brooks.

Wygląd

Mohatu jest lwem o jasnobrązowej sierści i ciemnokremowym brzuchu, pysku, łapach. Ma pomarańczowe oczy. Jego brązowa grzywa jest wielka, i sięga do brzucha.

Osobowość

Mohatu jest znany jako mądry król. Jest oddany wobec swoich poddanych, co jest najbardziej widoczne, gdy opuszcza swoją ojczyznę w poszukiwaniu nowego źródła wody dla Lwiej Ziemi. Jest on rozjemcą, ale może też być zdecydowany w swoich decyzjach i rozkazach. Wiele zwierząt podziwia jego odwagę i siłę, ale zdarza im się przeoczyć go z powodu jego spokojnej natury. Jest królem bezinteresownym i ofiarnym. Mówi się, że jest wierny i godny zaufania, i jest lojalny, gdy jego stado jest w potrzebie.

Historia

Mohatu jest pierwszym królem Lwiej Ziemi znanym z imienia. Jego rodzice i partnerka są nieznani. Miał przynajmniej jedno dziecko - Ahadiego lub Uru.

Podczas jego panowania na Lwiej Ziemi nastała susza, więc mądry król ustalił prawo, ile wody może wypić każde zwierzę. Pewien samolubny lew nie przestrzegał go jednak i pił więcej, niż było mu wolno, a do tego odganiał inne zwierzęta od wodopoju. Kiedy Mohatu usłyszał o tym, był oburzony. Zadał sobie pytanie, jak mogą przetrwać, jeśli nie będą współpracować. Gdy susza się pogorszyła, a wody pozostawało coraz mniej, Mohatu postanowił wyruszyć w daleką podróż, aby odnaleźć nowe źródło wody. W ten sposób trafił na Wielką Rzekę w dżungli. Zawarł pokój z mieszkańcami rzeki i dzięki temu zwierzęta z Lwiej Ziemi mogły przetrwać, korzystając z niej do końca suszy.

Mohatu panował przez bardzo długi czas, być może najdłużej ze wszystkich królów. Zmarł ze starości. Po jego śmierci poddani rozpaczali i czuli się zagubieni; niektórzy z nich zaczęli walczyć ze sobą. Jednak wtedy na nocnym niebie zajaśniała nowa, wyjątkowo jasna gwiazda. Zwierzęta uspokoiły się, bowiem wiedziały, że to duch króla, który wciąż czuwa nad nimi z gwiazd.

Ciekawostki

Cytaty

Galeria