FANDOM

Mapigano

Mapigano
Imię: Mapigano
Znaczenie: Walka (suahili)
Płeć: Samiec
Gatunek: Lampart
Występowanie: Lwia Straż (serial)
Angielski Dubbing: Jorge Diaz
Mapigano - lampart z serialu Lwia Straż, przeciwnik Badiliego.

Wygląd

Mapigano prawdopodobnie jest młodym lampartem, większym i bardziej krępym od Badiliego, lecz zdecydowanie mniejszym od Makuchy. Ma dużą głowę, solidną budowę ciała i długi ogon. Jego futro jest jasnożółte, pysk, łapy i podbrzusze kremowe, a końcówka ogona biała w czarne paski. Sierść usiana jest ciemnobrązowymi rozetami z czarnym obramowaniem, a na czole ma charakterystyczny znak. Niektóre elementy jego wyglądu są przesadzone, tak jak wielkie uszy, grube brwi i zbyt duży pysk. Ma krwistoczerwone oczy.

Osobowość

Mapigano jest perfidny i samolubny, z tendencją do nękania słabszych od siebie. Zawstydza o wiele mniej srogiego Badiliego i śmieje się z każdej jego próby walczenia o swoje. Jednak ostatecznie Mapigano jest tchórzem, bo ucieka przed każdym, kto tylko umie mu się przeciwstawić.

Historia

Lwia Straż

The Trouble with Galagos

Mapigano nęka słabego i młodego lamparta o imieniu Badili. Gdy Badili uciekł, Mapigano przejął jego terytorium w Lesie Mirihi, traktując jego teren jako swój własny.

Lwia Straż znajduje Badiliego na Lwiej Ziemi i mówi mu, że nie może tam zostać oraz odprowadza go na jego pierwotne terytorium. Tam lampart musi stawić czoła Mapigano, który domaga się wiedzieć, po co on tu wrócił. Gdy Badili nie wie, jak mu odpowiedzieć, Lwia Straż opowiada się za nim i zmusza Mapigano do opuszczenia tego terytorium.

Następnego dnia Mapigano znów zajmuje obszar Badiliego, a Straż po raz kolejny znajduje go na Lwiej Ziemi. Tym razem szkolą go, jak być pewnym siebie i stanąć do walki z przeciwnikiem. W końcu Badili uznaje się gotowym, by wrócić do domu i rzucić wyzwanie Mapigano.

Badili zauważa Mapigano na drzewie i zrzuca go z niego. Następnie ogłasza, że terytorium należy do niego. Przeciwnik tylko śmieje się i nazywa Badiliego tchórzem. W nagłym przypływie odwagi Badili stwierdza, że się go nie boi i ryczy mu prosto w twarz, aby mu to udowodnić. Przestraszony Mapigano ucieka z Lasu Mirihi.

Galeria