FANDOM

Makuu

Makuu
Imię: Makuu
Znaczenie: Ambicja
Płeć: Samiec
Występowanie: Lwia Straż: Powrót

Lwia Straż (serial)

Angielski Dubbing: Blair Underwood
Polski Dubbing: Krzysztof Cybiński
Makuu - krokodyl, postać z serialu Lwia Straż. Jest młodym przywódcą krokodyli, który niedługo po objęciu władzy zaprowadził chaos na Lwiej Ziemi.

Wygląd

Makuu jest zgrabnym, dobrze zbudowanym krokodylem o zielonych łuskach i jaśniejszym podbrzuszu. Jego żółte oczy są obrzeżone ciemniejszymi łuskami.

Osobowość

Makuu jest dumnym, ambitnym i butnym krokodylem, który nie słucha rad innych. Czasem się popisuje i rzadko okazuje szacunek wobec innych.

W przeciwieństwie do swojego poprzednika Puy, Makuu nie szanuje tradycji i Kręgu Życia ani żadnej władzy (z wyjątkiem własnej), uważa zarówno Puę, jak i Kiona za słabych i tchórzliwych. Przemawiają do niego tylko rozwiązania siłowe, co widać, gdy spełnił żądanie Kiona i opuścił Wielkie Źródła dopiero po zobaczeniu siły Ryku Starszych.

Jednakże jego uczestnictwo w święcie Kupatana wskazuje, że w końcu zaczął szanować Krąg Życia, gdy on wraz z innym krokodylem uprzejmie pozwolili myszy przejść między nimi.

W drugim sezonie serialu, Makuu jest już dobrą postacią, zmienił swoje postępowanie gdy zrozumiał, że czynienie sobie nowych wrogów, tylko pogarsza jego sytuację. 

Gdy zbliża się pora sucha, Makuu staje się bardziej odpowiedzialny, aby zapewnić swojemu gatunkowi dobre warunki do przetrwania pory suchej. Młody przywódca krokodyli jest gotów na negocjacje z innymi przywódcami, jeśli wymaga tego dobro jego stada. Makuu potrafi też przebaczać temu, kto przyzna się do błędu i poprosi go o wybaczenie (np. Gdy Ono przeprosił go za to, że przez niego, krokodyle nie śpią w okresie pory suchej). 

Historia

Lwia Straż: Powrót

Kiedy Bunga naskoczył na głowę Makuu, on odwrócił się z irytacją i wyszczerzył kły do Kiona, który biegł za Bungą.