FANDOM

Madoa

Madoa
Imię: Madoa
Znaczenie: Cętki
Płeć: Samica
Gatunek: Hiena cętkowana
Rodzina: Jasiri - siostra
Występowanie: Lwia Straż (serial)
Angielski Dubbing: Maisie Klompus
Madoa - hiena cętkowana, postać z serialu Lwia Straż. Jest siostrą Jasiri.

Wygląd

Madoa jest mniej więcej tych samych rozmiarów co Jasiri. Jej sierść jest szara z nieco ciemniejszymi pręgami i cętkami na grzbiecie. Hiena posiada także charakterystyczne trzy cętki na czole. Sierść na jej łapach i uszach jest ciemnofioletowa, a podbrzusze beżowe.

Podobnie jak Jasiri, Madoa ma ciemną grzywę z jaśniejszymi pasemkami, lecz układa się ona nieco inaczej. Jej ogon z wierzchu również jest ciemny, a pod spodem ma taką samą barwę jak podbrzusze. Madoa posiada brązowe oczy i wyraźnie widoczne kobiece rzęsy.

Osobowość

Madoa jest raczej sceptyczną i ostrożną hieną, która waha się uwierzyć, że lwy i hieny mogą być przyjaciółmi. Z łatwością jednak przyznaje się do błędu. Cieszy się, widząc swoją siostrę szczęśliwą i jest bardzo opiekuńcza wobec młodych.

Historia

Lwia Straż

Lions of the Outlands

Madoa bawi się z małymi hienami - Tunu i Wemą, gdy przychodzi do niej Jasiri z Kionem. Hiena cieszy się ze spotkania z siostrą, lecz jest zaskoczona, widząc że mówiła prawdę, gdy wyznała że przyjaźni się z lwem. Jasiri przedstawia jej Kiona, a Madoa, choć lekko zdenerwowana, odpowiada mu przyjaźnie. Gdy Kion zauważa dwie małe hieny, próbuje się z nimi przywitać, lecz one boją się go. Madoa tłumaczy, że one znały dotąd tylko złe lwy, jak te, które zabrały wodopój jej klanowi. Lewek zapewnia, że rozwiąże ten problem. Madoa liczy na to, ponieważ małe hieny potrzebują wody.

Później, gdy wodopój wrócił w posiadanie klanu, Madoa odpoczywa z innymi hienami przy wodzie. Przyznaje, że miała wątpliwości, lecz jest zadowolona, że Kion jest przyjacielem Jasiri. Młode znowu podchodzą do lewka z ciekawością, lecz po chwili uciekają, co rozśmiesza Madoę.

Galeria