FANDOM

Lwia Ziemia

Sunrise
Nazwa: Lwia Ziemia
Występowanie: Król Lew

Król Lew 2

Król Lew 3

The Lion Guard: Return of the Roar

The Lion Guard (serial)

Mieszkańcy: Lwioziemcy
Status: Pozytywne
Lwia Ziemia - Terytorium opromienione przez Słońce, zamieszkiwane przez Lwioziemców. Na Lwiej Ziemi występują liczne sawanny, kontrolowane przez monarchię lwów. Każdy król sprawuje władzę nad Lwią Ziemią z Lwiej Skały.

Klimat

Lwia Ziemia leży w Afryce (w rzeczywistym świecie byłaby położona w Serengeti, w północnej Tanzani). Rosną na niej wysokie trawy, w których Nala lubiła się ukrywać oraz akacje, na których Rafiki często się huśtał, odpoczywał i wieszał. Na innym obszarze również należącym do Lwiej Ziemi, znajdował się wielki baobab, który zamieszkiwał Rafiki oraz wąwóz, nad którym lubiły wypasać się antylopy gnu. Ziemia jest urodzajna i piękna. Jednak podczas panowania Skazy Lwia Ziemia stała się cmentarzyskiem zwierząt, gdzie panowała ciemność i nieprzyjemny klimat.

Historia

Rządy Pierwszego Króla 

Wielkie Trzęsienie Ziemi

Gdy Joe podszywa się pod pierwszego władcę Lwiej Ziemi, dwie papugi twierdzą, że są ekspertami w dziedzinie wiedzy o pierwszym królu. Wyjaśniają, że na Lwiej Ziemi pojawiło się Wielkie Trzęsienie Ziemi. Prawdopodobnie wydarzenie miało miejsce za panowania pierwszego króla.

 Inwazja hien 

Rozmowa ptaków ujawnia także, że w okresie rządów tego króla miała miejsce inwazja hien. Można przypuszczać, że były to początki klanu hien, który później został sprowadzony przez Skazę na Lwią Ziemię.

 Odkrycie Cmentarzyska Słon

Król był znany z tego, że odkrył Cmentarzysko Słoni, choć nie wiadomo, czy zrobił to przed, czy po pokonaniu hien.

Rządy Mohatu 

Pierwsza Susza

Podczas panowania Mohatu na Lwiej Ziemi nastaje susza. Początkowo władca stara się uspokoić zwierzęta oszczędzając wodę, ale Samolubny Lew pił wodę nie dopuszczając innych, więc Mohatu był zmuszony znaleźć inne źródło wody. Znalazł je w dżungli i służyło ono za tymczasowy wodopój aż do zakończenia suszy.

Śmierć króla

W pewien zimowy wieczór król umiera ze starości, co jest rzadką przyczyną śmierci lwów. Poruszeni jego śmiercią mieszkańcy Lwiej Ziemi wznowili walki między sobą, lecz wtedy na niebie pojawiła się wyjątkowo jasna i duża gwiazda - znak opieki Mohatu.

Rządy Ahadiego i Uru

 Pierwszy atak armii mrówek

Mufasa wspomina o ataku mrówek, który miał miejsce przed jego czasami. Prawdopodobnie działo się to za panowania Ahadiego, ponieważ to on opowiedział tą historię Mufasie.

Druga Susza

Tak jak za Mohatu, Ahadi i Uru muszą zmagać się z suszą. Ahadi włada Lwią Ziemią podczas gdy Uru stara się znaleźć inne źródło wody. W końcu Uru odnalazła na zachodnim skraju Lwiej Ziemi jezioro, tym samym ratując życie wielu zwierzętom.

 Wprowadzenie tytułu majordomusa i doradcy

Pogrążony w chaosie suszy, Ahadi zdaje sobie sprawę, że musi znaleźć doradcę i majordomusa, aby ci pomagali mu w potrzebie. Rafiki i Zuzu zostali wybrani do tych ról jako pierwsi, a ta tradycja trwa do obecnych czasów.

Rządy Mufasy

 Drugi atak armii mrówek

Tak samo jak jego ojciec, Mufasa musi zmagać się z armią mrówek na Lwiej Ziemi. Z pomocą Zazu i drużyny lojalnych zwierząt udaje mu się zrzucić kilka skał z wodospadu i utopić zbliżającą się armię zabójczych owadów.

Prezentacja Simby

Po narodzinach Simby organizowana jest prezentacja na cześć narodzin syna króla.

Śmierć króla

Podstępny Skaza obmyśla plan zabicia Mufasy, swojego brata. Korzystając ze sprzymierzonych hien, powoduje paniczną ucieczkę antylop gnu przez wąwóz, do którego zwabił wcześniej Simbę. Nie zważając na zagrożenie, Mufasa ratuje lwiątko i wspina się na stromy klif, lecz zostaje zrzucony przez swojego brata. Stratowany przez antylopy Mufasa ginie, a Simba zostaje zmuszony przez Skazę do ucieczki z Lwiej Ziemi.

Rządy Skazy

Inwazja hien

Po śmierci Mufasy Skaza okłamuje stado, że Simba zginął i sam "z ciężkim sercem" wstępuje na tron. Jednocześnie zaprasza klan hien z Cmentarzyska Słoni na Lwią Ziemię, odrzucając prawa, których przestrzegał jego brat.

Głód i susza

Z powodu nadmiernych polowań i suszy Lwia Ziemia popada w ruinę. Zwierzyna uciekła, a rzeki wyschły. Urodzajna ziemia zamieniła się w szare, suche cmentarzysko. Skaza jednak nic z tym nie robił i nie zgadzał się na odejście stamtąd, czego chciała Sarabi.

 Bitwa na Lwiej Skale

Simba, będący wtedy już dorosłym lwem, żąda by Skaza zwrócił mu tron. Po zmuszeniu Simby do przyznania się, że to on odpowiada za śmierć swojego ojca, Skaza zapędza go na szczyt Lwiej Skały i próbuje zrzucić. Popełnia jednak poważny błąd, przyznając się że naprawdę to on zabił Mufasę. Napędzany wściekłością młody lew rzuca się do walki i zrzuca stryja z Lwiej Skały.

Śmierć króla

Chociaż Skaza przeżył upadek z Lwiej Skały, u jej podnóża spotkał hieny, które czuły się przez niego zdradzone. Rozwścieczone i podsycane przez głód, rzuciły się na swojego przywódcę i zjadły go żywcem, wśród płomieni otaczających Lwią Skałę.

Rządy Simby

 Koronacja Simby

Po bitwie na Lwiej Skale pada deszcz, gasząc ogień i oczyszczając ziemię. Simba wspina się na Lwią Skałę i głośno ryczy. Lwice odpowiadają mu rykiem, tym samym akceptując go jako króla.

Wygnanie Ziry

Po objęciu tronu Simba wygania z Lwiej Ziemi byłą królową Zirę, jej dzieci oraz lojalne jej lwice, ponieważ one nadal były wierne Skazie i nie akceptowały nowego króla. Buntowniczki miały odtąd mieszkać na Złej Ziemi i zwać się Wyrzutkami.

Prezentacja Kiary

Simba i Nala mają córkę o imieniu Kiara, która zostaje przedstawiona zwierzętom jako przyszła królowa Lwiej Ziemi.

Powołanie Lwiej Straży

Po wieloletniej przerwie powraca organizacja zwana Lwią Strażą. Kion, drugie dziecko króla, odkrył w sobie moc Ryku Przodków i uformował nową Straż. Po raz pierwszy składa się ona ze zwierząt różnych gatunków, a nie tylko lwów.

Pierwsze polowanie Kiary

Po osiągnięciu dorosłości Kiara wyrusza na swoje pierwsze samodzielne polowanie. Nagle zostaje otoczona pożarem wywołanym przez Nukę i Vitani. Gdy Kovu uratował Kiarę z płomieni z nakazu matki, Simba niechętnie przyjął go do stada.

 Zasadzka Ziry

Kiedy Simba opuszcza Lwią Skałę razem z Kovu, zostaje zaatakowany przez Zirę i jej zwolenniczki. Podczas zasadzki ginie przygnieciony stosem kłód Nuka, a rannemu Simbie udaje się uciec. Rozgniewana Zira robi bliznę Kovu, obwiniając go o zdradę. Młody lew ucieka, a Zira nakłania resztę stada do wojny z Lwioziemcami.

Wygnanie Kovu

Simba myśli, że Kovu specjalnie zaprowadził go w zasadzkę Ziry i uważa go za zdrajcę. Z tego powodu skazuje go na wygnanie. Zwierzęta z Lwiej Ziemi razem pomagają wypędzić lwa, podczas gdy Kiara patrzy na to z przerażeniem.

Bitwa Lwioziemców z Wyrzutkami

Simba zabrania Kiarze opuszczać Lwiej Skały bez eskorty, lecz lwica nie słucha go i wyrusza na poszukiwanie Kovu. Rozwścieczona Zira prowadzi swoje lwice na wojnę przeciwko Lwioziemcom. Walka stad zostaje przerwana przez Kiarę i Kovu, choć Zira nie zwraca na to uwagi i podejmuje ostatnią rozpaczliwą próbę zabicia Simby. W ostatniej chwili Kiara odpycha mściwą lwicę i obie staczają się po stromym klifie. Kiara ratuje się i chce pomóc Zirze, lecz ona odmawia pomocy i wpada do rzeki.

Ślub Kiary i Kovu

Po zjednoczeniu Złoziemców i Lwioziemców odbywa się ceremonia zaślubin Kiary i Kovu. Młodzi ryczą ze szczytu Lwiej Skały razem z Nalą i Simbą.

Geografia

Lwia Ziemia jest bardzo żyzna i zróżnicowana pod względem fauny. Jej dokładna wielkość nie jest znana, ale ponieważ graniczy z pustynią i obejmuje Kilimandżaro, to z pewnością można powiedzieć, że jest duża. Lwia Ziemia jest również dobrze nawodniona, rzeka przecina jej terytorium i tworzy część granicy ze Złą Ziemią.

Obiekty i miejsca

Fauna Lwiej Ziemi

Osobny artykuł: Lista gatunków w uniwersum Króla Lwa

Ciekawostki

  • Podczas panowania Skazy Lwia Ziemia była podobna do Złej Ziemi, a lwice nazywały ją ,,Shadowland" (Ziemia Cieni)
  • Susza zdarzała się za panowania praktycznie każdego władcy z przeszłości: Mohatu, Ahadiego, Mufasy (w komiksie) i Skazy.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki