FANDOM

Ty i ja to jedno

—Kovu

Kovu

Kovu.png
Imię: Kovu
Znaczenie: Blizna (suahili)
Płeć: Samiec
Gatunek: Lew
Rodzina: Zira - matka (być może przybrana)
Skaza / Taka - ojczym
Nuka - brat
Vitani - siostra
Występowanie: Król Lew 2
Lwia Straż
Angielski Dubbing: Młody:
Ryan O' Donahue
Dorosły:
Jason Marsden
Gene Miller (śpiew)
Polski Dubbing: Młody:
Jakub Molęda
Dorosły:
Marcin Kudełka
Kovu - Jeden z głównych bohaterów filmu Król Lew 2. Syn Ziry oraz przyszywany brat Nuki i Vitani. Skaza nie był jego biologicznym ojcem, jednak został on przez niego wybrany, aby być królem. Początkowo nosił miano wyrzutka, jednak potem zakochał się w Kiarze i został jej partnerem.

Wygląd

Kovu ma kasztanową sierść, ciemnobrązową grzywę i zielone oczy. Jak na lwiątko ma poważną posturę i w przeciwieństwie do Simby posiada również kłębek grzywki. Jako dorosły lew jest silny, szczupły. W późniejszym czasie Zira rani go w oko wywołując bliznę podobną do blizny jaką nosił Skaza. Ze względu na zielone oczy i bliznę często inni porównują go do Skazy, jednak Kovu jest bardziej umięśniony niż jego przyszywany ojciec.

Kovu1.png

Kovu ratujący Jasiri w odcinku ,,Lions of the Outlands''

Osobowość

Kovu już w młodym wieku jest bardzo agresywny, arogancki i beztroski. Jednak jak każde lwiątko lubi się bawić i podejmować wyzwania. Jako dorosły lew zmienia swoją osobowość przez miłość do Kiary. Na początku nadal jest arogancki i ostrożny. Po dłuższej znajomości z Kiarą zaczyna wątpić w słowa Ziry i w cel do jakiego go wyznaczono. Następnie nasilają się jego obawy stania się takim jak jego przyszywany ojciec i uważa, że nie ma w nim mroku ani nienawiści. Wkrótce Kovu przeciwstawia się matce i postanawia sprzeciwić się jej planom.

Historia

Król Lew 2

Kovu przyszedł na świat przed śmiercią Skazy. Był wychowywany przez Zirę, która napełniała jego serce nienawiścią i zachęcała go do obalenia Simby. Potem Simba wygnał zbuntowane stado wraz z Zirą na Złą Ziemię.

Jakiś czas później lwiątko postanawia pobawić się przy granicy terytorium. Jednak napotyka tam Kiarę, której uświadamia,że jest "posłuszną córeczką tatusia". Następnie chwali się swoją arogancją i samolubnością. Rozmowa się kończy, gdy atakują go krokodyle. Po ucieczce oboje śmieją się i doceniają starania obu stron w ucieczce przed głodnymi krokodylami. Postanawiają poznać się bliżej, jednak wkrótce zjawia się Simba, który ryczy na Kovu. Zira, która obserwowała wszystko zza wysokiej trawy zdecydowała się na bezpośrednią konfrontację. Po ostrej wymianie słów Kiara i Kovu widzą się po raz ostatni. Wkrótce Zira usypia syna, manipulując nim, aby ten stał się bardziej agresywny wobec Simby.

Niedługo po tym wydarzeniu lwiątko staje się już dorosłym lwem, którego serce przepełnia gniew i odraza do Simby. Jest to bardzo widoczne zwłaszcza gdy Zira okrąża skałę, na której siedzi. Po jakimś czasie Vitani i Nuka podpalają Lwią Ziemię podczas gdy Kiara jest na polowaniu. Kovu ratuję ją w ostatniej chwili i tym samym zostaje przyjęty do stada Simby. Według plany Ziry, kiedy nadarzy się okazja Kovu ma zabić Simbę. Z czasem jednak Kovu zakochuję się w Kiarze i mimo szansy nie zabija króla.

Kovu-0.png

Kovu szkolony przez Zirę

Kiedy Zira dowiaduję się o tym planuje podstęp. Gdy Simba i[Kovu nieopatrznie zapuszczają się na Złą Ziemię, lwica i jej stado atakuje króla i przekonują go, że to Kovu wszystko zaplanował. Simbie udaję się jednak uciec. Podczas walki ginie Nuka przygnieciony kłodami. Następnie Zira obwinia Kovu o śmierć syna po czym wyrzuca go ze stada za zdradę i rani w taki sposób, aby miał taką samą bliznę na oku jak Skaza.

Kiedy Kovu udaje się pod Lwią Skałę, Simba skazuje go na wygnanie mimo protestu Kiary. Córka króla ucieka jednak, aby odnaleźć lwa, którego kocha. Wkrótce dochodzi do konfrontacji i oboje swoim zachowaniem wyznają sobie miłość. Kovu proponuje partnerce ucieczkę, jednak ta nie zgadza się twierdząc, że jest to bez sensu. Gdy pod Lwią Skałą rozpętuje się walka, Simba i Zira stają naprzeciw siebie. Kovu pragnie zapobiec ich śmierci i gdy dociera na miejsce bitwy oznajmuje matce, że już nie pozwoli jej nikogo skrzywdzić. Wówczas stada godzą się, a Kovu zostaje zaakceptowany jako przyszły król Lwiej Ziemi.

Lwia Straż

Lions of the Outlands

Lions-of-the-outlands (564).png

Kovu w serialu "Lwia Straż"

Kovu, wraz z Nuką, Vitani, Zirą i stadem Wyrzutków pojawia się w odcinku "Lions of the Outlands", którego akcja dzieje się po jego pierwszym spotkaniu z Kiarą. Kovu bardzo się cieszy, gdy Kion mówi, że może pomóc Wyrzutkom wrócić na Lwią Ziemię, ponieważ ma nadzieję znowu zobaczyć Kiarę, lecz Kion nie ma o tym pojęcia.

Gdy Zira i jej stado zostają wywiani od wodopoju (który zabrali klanowi Jasiri) przez ryk Kiona, Kovu jako jedyny unika wyrzucenia w powietrze. Gdy Kion zbliża się do niego, lewek ucieka do matki, rodzeństwa i stada.

Koncepcje

Nunka

Shani i Nunka.jpg

W pierwotnej wersji filmu jako iż Kovu (Nunka) miał być biologicznym synem Skazy był do niego podobny. Jednak nie miał charakterystycznego dla Skazy podbródka i miał być od niego o wiele ciemniejszy. Ostatecznie Kovu został przyszywanym synem Skazy bo inaczej był by wujem Kiary.

Ciekawostki

  • Kovu miał taką samą bliznę jak Skaza
  • Zira atakuje Kovu łapą poziomo, lecz blizna jest pionowa 
  • Pierwotnie miał być biologicznym synem Skazy
  • Podczas gdy Simba starał się upodobnić do swojego ojca, Kovu czynił wszystko by nawet trochę nie być podobnym do Skazy.
  • Darrell Rooney wygłosił oświadczenie na Facebooku, że Kovu jest sierotą co oznaczałoby, że Zira nie jest jego biologiczną matką
  • W filmie dokumentalnym Proud of Simba's Pride Kovu jest opisany jako "nastoletni zabójca". Oznaczałoby to że jest młodym dorosłym, lecz nadal nastolatkiem (odpowiednik ok. 18-19 lat u ludzi)

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki