FANDOM

Kopa

382px-Kopa.png
Imię: Kopa
Znaczenie: Symbol serca (suahili)
Płeć: samiec
Rodzina: Simba - ojciec
Nala - matka
Kiara - siostra
Kion - brat
Mufasa - dziadek
Sarabi - babcia
Sarafina - babcia
Występowanie: TLK6NA:
A Tale of Two Brothers
Follow The Leader
A Snake In The Grass
How True, Zazu?
Nala's Dare
Vulture Shock

Friends for Life
Fight for the Throne

Kopa - Jest synem Simby i Nali z The Lion King: Six New Adventures. Przed wyjściem Króla Lwa II: Czas Simby, Kopa został przez twórców niezauważony. Gdy film wyszedł, Kiara została uważana za Fluffy'ego pokazanego pod koniec pierwszej części, który był do tej pory Kopą.

TLKA:6NA nigdy nie było kanoniczne, a jedynie zatwierdzone przez Disneya, przez co sama postać Kopy nie jest kanoniczna. Jednak istnieją audiobooki z Królem Lwem, gdzie Kopa jest wspominany jako syn Simby. 

Wygląd

Kopa jest lwiątkiem o jasnym, złotym futrze. Oczy Kopy są brązowe a jego wąsy - krótkie. Jego futro na klatce piersiowej i łapach jest jasne. Koniec jego ogona jest natomiast brązowy. Porównując Kopę do małego Simby są do siebie podobni, jednak Kopa jest o jaśniejszy, a także ma nos taki sam jak Mufasa, z wyjątkiem koloru.

Osobowość

Kopa bardzo lubił słuchać opowieści. Jest bardzo entuzjastyczny i zabawny. Uwielbiał chwalić się "książęcą" pozycją wśród przyjaciół i był z tego dumny. Kopa chciał być silnym królem tak jak jego ojciec Simba i z chęcią pobierał od niego nauki.

Przyjaciele

Historia

Kopa urodził się na Lwiej Ziemi, jako pierwszy syn Simby i Nali, czyli książę i przyszły król. Często słuchał opowieści starszych. Kiedyś poszedł szukać drzewa genealogicznego i zabłądził na pustyni. Tam spotkał sępy, które pragnęły okupu za księcia. Trzy sępy-śpiewaki pomogły mu uratować się z opresji.

Kopa w tajemnicy przed wszystkimi zaprzyjaźnił się z hieną Asante, którą spotkał na Cmentarzysku Słoni. Postanowił przedstawić przyjaciółkę swoim rodzicom, gdy ta uratowała mu życie w czasie powodzi. Asante była pierwszą hieną, która mogła przyjść na Lwią Ziemię po śmierci Skazy, potem następne zaczęły coraz śmielej odwiedzać te tereny.

Pewien czas później samiec hieny o imieniu Fisi wymyślił plan obalenia króla Simby, wykorzystując geparda Kesho, by on rzucił mu wyzwanie. Plan się powiódł, a Kopa razem z ojcem udali się na wygnanie do dżungli. Jednakże później oboje wrócili na Lwią Ziemię z pomocą słonia Kii, a Simba odzyskał tron.

Ciekawostki

  • W scenariuszu pierwszego filmu, młode ukazane na końcu jest określane po prostu jako "nowonarodzone lwiątko". Reżyserowie żartobliwie nazwali je "Fluffy" (ang. Puszyste) w komentarzach dodanych do wydania DVD. To dlatego, że podczas pracy nad pierwszą częścią nikt nie spodziewał się, że osiągnie ona duży sukces, więc nie planowano z wyprzedzeniem żadnych książek czy sequeli.
  • Phil Weinstein, scenarzysta Czasu Simby, w wywiadzie powiedział, że podczas robienia filmu nikt nie miał pojęcia o istnieniu Kopy, co wyjaśniałoby, dlaczego Kopa nie znalazł się w filmie.
  • Autor TLK:6NA, Alex Simmons wyjaśnił, że Kopa nigdy tak naprawdę nie był związany z Disneyem. Był całkowicie stworzony przez niego, jedynie za zgodą Disneya.
  • Według Alexa Simmonsa akcja TLKA:6NA dzieje się między wydarzeniami z Króla Lwa a Króla Lwa 2. Oznaczałoby to, że Kopa jest starszy od Kiary. Jednakże w Lwiej Straży jest wyraźnie zaznaczone, że Kion jest drugim dzieckiem Simby i Nali, a Kiara pierwszym, co zaprzecza tej tezie. 
  • Kopa jest wspomniany w oficjalnym quizie o Królu Lwie jako jedna z opcji do zaznaczenia. 

Cytaty

  • Jestem Kopa, jestem księciem i nie boję się niczego! - Kopa w Vulture Shock

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki