FANDOM

Kijana

Kijana.png
Imię: Kijana
Znaczenie: Młoda
Płeć: Samica
Gatunek: Szakal czaprakowy
Rodzina: Reirei - matka
Goigoi - ojciec
Dogo - brat
Nieznani z imienia - bracia
Występowanie: Lwia Straż (serial)
Angielski Dubbing: Amber Hood
Kijana - młode szakala, które pojawi się w serialu Lwia Straż.

Wygląd

Kijana jest mniej więcej tego samego rozmiaru co jej brat Dogo. Podobnie jak on, jest szczenięciem szakala o brązowej sierści z beżowym podbrzuszem, pyskiem i łapami. Jej grzbiet i końcówka puszystego ogona są czarne, ma także dużą czarną grzywkę nad czołem. Jej oczy są ciemnozielone.

Osobowość

Kijana, podobnie jak jej matka, jest podstępna i przebiegła. Potrafi efektywnie współpracować ze swoim bratem Dogo. Mimo to jest ostrożna i świadoma swojego otoczenia, często pytając matkę o obecność Lwiej Straży, która mogłaby przeszkodzić jej w ataku. Jest również bystrą i bardzo uważną słuchaczką.

Historia

Babysitter Bunga

Stado Reirei obserwuje stado Muhimu z oddali. Reirei mówi Kijanie i Dogo, że nadeszła pora, by wykorzystać technikę, którą wyćwiczyli - odciągnąć młode od reszty stada, a następnie powalić je, gdy pozostałe szakale będą ścigać starsze zebry. Na rozkaz Reirei, wszystkie szakale podchodzą do stada. Matka wskazuje młodym źrebię zebry i Kijana rusza w pościg, zostawiając na chwilę swojego brata w tyle.

Rodzeństwo dogania młode zebry o imieniu Hamu, a Kijana wślizguje się wtedy w kępę wysokiej trawy. Podczas gdy jej brat próbuje porozmawiać z zebrą, udając, że jest przyjaznym szakalem, Kijana zakrada się do niej od tyłu, czekając na odpowiedni moment do ataku. Dogo oczarowuje Hamu i nalega, żeby pobawił się z nim w "berka z zaskoczenia", skłaniając go do zamknięcia oczu. Wtedy Kijana zbilża się do Hamu.

Zanim jednak zdążyła rzucić się na niego, Ono ostrzega Hamu o jej obecności.

Książki

Babysitter Bunga (książka)

Gdy jej rodzice polują na stado zebr, ona i jej brat Dogooddzielają Hamu, młode źrebię, od reszty stada. Próbują go powalić ale Ono i Bunga przybywają na czas i ich powstrzymują.

Później, gdy szakale wycofują się na Złą Ziemię, siostra Dogo ćwiczy ze swoim ojcem. Kiedy jej matka, Reirei, uznaje ją za gotową, szakale powracają na Lwią Ziemię by znowu uderzyć. Przekradają się nad wodospad Hakuna Matata, gdzie Bunga i dzieci, które ratel ma pod opieką, bawią się za sobą. Nie widzą szakali podkradających się do nich, więc rodzina Reirei zaskakuje ich, wyskakując z krzaków. Bunga wykrzykuje "Teke", a dzieci kopią ze wszystkich sił, odpędzając szakale. Siostra Dogo ląduje w wodzie, a gdy jej matka się wycofuje, idzie za nią.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki