FANDOM

Janja

Janja prof.jpg
Imię: Janja
Znaczenie: Przebiegły (suahili)
Płeć: Samiec
Gatunek: Hiena
Występowanie: Lwia Straż: Powrót

Lwia Straż (serial)

Angielski Dubbing: Andrew Kishino
Polski Dubbing: Waldemar Barwiński
Janja - samiec hieny, który pojawia się w filmie i serialu Lwia Straż. Jest przywódcą klanu hien zamieszkujących Złą Ziemię.

Wygląd

Janja jest nastoletnią hieną (niewiele większą od Kiona) o popielatej sierści z jaśniejszym brzuchem i ciemniejszymi plamkami na plecach. Jego grzywa jest czarna, a na jednym z uszu ma wcięcie. W odróżnieniu od reszty hien ze swojego klanu, których ogony są całkowicie czarne, spód ogona Janjy jest szary.

Osobowość

Janja jest chciwym i samolubnym przywódcą, który nie zwraca uwagi na Krąg Życia. Jego nienasycony głód popycha go do napadów na lwioziemskie stada, mimo że jest świadomy obecności patroli Simby i Lwiej Straży.

Nie dba o swoich kolegów z klanu i często obraża ich wyzwiskami. Dzieje się tak, ponieważ sprzymierzeńcy Janjy nie są jego przyjaciółmi; on po prostu wykorzystuje ich do brudnej roboty.

Inteligencja Janjy jest niezaprzeczalna. Otoczony zewsząd przez sługusów, obecnie wyróżnia się jako jedyny sprytny członek klanu. To on obmyśla niemal każdy plan działania hien, ale zazwyczaj nie osiąga sukcesu ze względu na ingerencję Straży lub przeoczenie szczegółów. Janja dba o to, żeby zamierzenia klanu zawsze zgadzały się z jego własnymi.

Janja ma także poczucie humoru i od czasu do czasu żartuje. Mimo swojego intelektu, jest dosyć tchórzliwy - gdy rzeczy nie idą po jego myśli, po prostu rezygnuje i woli uciec z podwiniętym ogonem niż stanąć do walki z silnym przeciwnikiem. Nie toleruje intruzów na terenie swojego terytorium.

Historia

Lwia Straż: Powrót

Janja i jego klan głodują na Złej Ziemi. Cheezi zauważa leżący niedaleko nich owoc baobabu i chce go zjeść, ale Janja jest zniesmaczony tym pomysłem i zamiast tego próbuje zjeść przelatującego motyla. Nie udaje się mu go złapać, a inne hieny zaczynają śmiać się z niego, bo motyl usiadł mu na uchu. Gdy Bunga wkracza na Złą Ziemię w celu odzyskania zgubionej piłki, Janja zauważa go i szybko wysyła Cheezi i Chungu, by przynieśli mu ratela na obiad. Zanim hieny zdołały zrobić krzywdę Bundze, Kion powstrzymuje ich, rycząc tak głośno, że hieny przestraszyły się i uciekły, zostawiając ratela w spokoju.

Gdy hieny powróciły bez zdobyczy, Janja nie wierzy w ich wytłumaczenie i naśmiewa się z nich. Wtedy jednak przylatuje sęp Mzingo, który usłyszał że Kion został liderem nowej Lwiej Straży. Słysząc te niepokojące wieści, Janja decyduje zaatakować Lwią Ziemię tego wieczoru i przedstawia swój plan reszcie hien w piosence "Do boju marsz"

Wieczorem, gdy Kion wybrał już swoją drużynę, hieny atakują stado gazeli. Nie tracąc czasu, Kion naznacza wszystkich członków nowej Lwiej Straży i razem z nimi atakuje hieny, zmuszając je do odwrotu. Kion kończy walkę potężnym Rykiem Pradawnych, który zmusza do ucieczki nawet Janję. Przed odwrotem przywódca hien ostrzega jednak, że następnym razem nie będzie to takie proste.

Lwia Straż

Nie taka hiena straszna, jak ją malują

Odcinek rozpoczyna się atakiem klanu Janjy na stado antylop oryks. Lwia Straż odgoniła klan, zanim zdołał powalić zwierzynę. Kion rozkazał reszcie Straży uspokoić stado, a sam pobiegł za hienami, lecz podczas pogoni złamała się pod nim kłoda i wpadł do wzburzonej rzeki. Udało mu się wydostać na brzeg, jednak ten po stronie Złej Ziemi.

Później Janja i jego klan atakują samotną hienę Jasiri, która pomogła Kionowi w powrocie do domu. Na szczęście Kion wraca i broni Jasiri używając Ryku Praojców.

Ciekawostki

  • W rzeczywistości klanem hien przewodzi samica
    • Możliwe, że Janja jest wzorowany na Banagim, hienie z wczesnych projektów Króla Lwa. On także miał być przywódcą klanu i samcem.
  • Jeden ze zwiastunów The Lion Guard: Return of the Roar (,,Hidden Suprises") potwierdza, że klan Janjy to potomkowie hien z Króla Lwa

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki