FANDOM

Gnu pręgowane - gatunek kopytnego ssaka z rodziny wołowatych. Żyje w dużych stadach, zamieszkuje Lwią Ziemię.

Informacje

Król Lew

Antylopy gnu składają pokłon księciu Simbie, podobnie jak wiele innych zwierząt. Później, gdy Skaza zaprowadził Simbę do wąwozu i kazał poćwiczyć ,,ryczek", Shenzi, Banzai i Ed na sygnał Skazy spłoszyli wielkie stado pasących się gnu i zagnali je do wąwozu. Pędzące w panice stado omal nie stratowało swojego księcia, lecz wtedy Mufasa uratował go, rzucając się na bezpieczną półkę. Sam zdołał złapać się stromego klifu i wspiąć się po nim, lecz Skaza wbił pazury w łapy Mufasy i z premedytacją zrzucił go z dużej wysokości pod kopyta uciekających antylop. Mufasa zginął, a stado pobiegło dalej.

Parę gnu jest też widocznych podczas prezentacji dziecka Simby i Nali.

Król Lew 2

W piosence ,,Jeden Głos" widzimy matkę gnu uczącą swoje dziecko chodzić. Młode bardzo szybko zaczęło biegać i skakać, lecz matka pilnowała je, by nie odbiegło za daleko. Trochę tych antylop pojawia się razem z innymi zwierzętami podczas wygnania Kovu. Widać je także w koszmarze Simby, który wspomina wydarzenia z pierwszego filmu.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki