FANDOM

Ed

Ed
Imię: Ed
Płeć: Samiec
Gatunek: Hiena cętkowana
Występowanie: Timon i Pumba (serial)
TLK6NA:
A Tale of Two Brothers
Angielski Dubbing: Jimm Cummings
Polski Dubbing: Jarosław Boberek (KL3)
Ed jest jedną z wielu hien służących Skazie. Wraz z Shenzi i Banzaiem pomógł Skazie w wykonaniu jego planu by mógł objąć tron. Przez cały film nie wypowiada ani słowa, posłusznie wykonuje rozkazy. Jego znakiem rozpoznawczym jest głośny i maniakalny śmiech. Według producentów filmu może być całkowicie szalony, ale równie dobrze - być znacznie inteligentniejszy niż się wydaje.

Źródło: [1]

Wygląd

Ed nie jest pięknością. Tak jak inne hieny ma szarą, cętkowaną sierść na grzbiecie oraz czarne łapy, ogon i sierść na karku. Jego głowę zdobią trzy włosy. Uszy Eda są nadgryzione. Ed ma wymalowany na pysku szeroki uśmiech oraz zez rozbieżny (każde jego żółte oko patrzy w inną stronę), przez co wygląda, jakby miał problemy psychiczne.

Osobowość

Ed nigdy się nie wypowiada, ale używa śmiechu do komunikowania się z innymi hienani. Lubi je drażnić i ciężko mu jest kontrolować swój śmiech. Znany jest również z tego, że czasem nie rozumie, co się wokół niego dzieje i przez to sprowadza kłopoty na siebie i swoich przyjaciół. Ed nigdy nie kwestionuje rozkazów Skazy, Shenzi czy Banzaiego. Mimo to hieny liczą się z jego opinią i traktują go na równi z innymi członkami stada.

Historia

Kiedy Simba i Nala weszli na ich teren hieny próbowały ich zabić, ale Mufasa przybył lwiątkom na ratunek. Potem z rozkazu Skazy płoszą stado gnu i gonią przerażonego Simbę, jednak nie udaje się im go złapać. Wiele lat później Ed, Shenzi i Banzai przychodzą do króla Skazy, ponieważ są głodni, a lwice nie polują. Król odpowiada im, że mogą zjeść Zazu, jednak hieny nie są zadowolone.

Po powrocie Simby hieny staczają bitwę z lwicami. Pod koniec filmu Ed razem z innymi hienami zabija Skazę, który nazwał ich wrogami. Potem wszystkie hieny zostały wygnane z terenu lwów.

Ciekawostki

Cytaty

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki