FANDOM

Basi

Basi (2).png
Imię: Basi
Znaczenie: W porządku (suahili)
Płeć: Samiec
Gatunek: Hipopotam
Rodzina: Beshte - syn
Występowanie: Lwia Straż (serial)
Angielski Dubbing: Kevin Michael Richardson
Polski Dubbing: Zbigniew Konopka
Basi - hipopotam, który wystąpił w serialu Lwia Straż. Jest przywódcą hipopotamów i ojcem Beshte.

Wygląd

Basi jest bardzo duży, masywny i dobrze zbudowany. Jego wiek jest widoczny przez liczne włosy na pysku i poszarpane uszy, będące być może dowodem minionej walki. W przeciwieństwie do swojego syna, który jest o wiele jaśniejszy, Basi jest ciemnobrązowoszary z jaśniejszym podbrzuszem i ciemnymi obwódkami oczu. Ma kilka ciemnych plam na grzbiecie i parę krótkich włosów na głowie. Jego oczy są ciemnozielone.

Osobowość

Podobnie jak jego syn, Basi jest łagodnym gigantem o przyjaznym usposobieniu. Bez względu na gatunek swojego rozmówcy jest zawsze uprzejmy i chętny do rozmowy. Nawet w obliczu przeciwności takich jak brutalne przejęcie Wielkich Źródeł przez Makuu, Basi nie traci nerwów i łaskawie oferuje krokodylowi szansę na powrót, gdy ryby powrócą w obfitości.

Basi jest doświadczonym i mądrym przywódcą, który rozumie Krąg Życia oraz zwyczaje innych zwierząt.

Historia

Informacje podstawowe

Basi jest hipopotamem żyjącym za panowania Simby. Władzę nad swoim stadem objął prawdopodobnie już po osiągnięciu dorosłości. Ma jednego syna, Beshte.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki